;
coinex

رشد چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی در 8 ماه نخست سال 1401؛ مردم مراقبت باشند!

رئیس پلیس فتا از رشد چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی به میزان 37 درصد در هشت ماه نخست سال جاری خبر داده است و علل گوناگونی را برای این اتفاق برشمرده است.

رئیس پلیس فتای فراجا، سردار وحید مجید، در راستای جلسه ارتباط مستقیم با مردم که در مرکز نظارت همگانی 197 برگزار شد از رشد چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی در کشور خبر داده است او به عدم توجه کاربران به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا به‌عنوان یکی از علل افزایش این جرائم در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری در روبیکا هم آغاز شد!

رشد چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی در سال جاری

با اینکه جرایم در فضای مجازی به طور کلی افزایش داشته است اما در این میان رشد چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی بیش از سایر جرایم نسبت به سال گذشته به چشم می‌آید. سردار وحید مجید در همین راستا اعلام کرد: «جرائم مربوط به کلاهبرداری اینترنتی نسبت به پارسال 37 درصد افزایش داشته است. موضوعی که ناشی از عدم توجه کاربران به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا است».

رشد چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی

در ادامه او در اشاره به میزان فراوانی جرائم در فضای مجازی، کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیر مجاز اینترنتی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب درفضای مجازی و دسترسی غیر مجاز به داده و مزاحمت اینترنتی به عنوان بیشترین جرائم در فضای مجازی در این بازه زمانی پرداخته است. بر اساس اظهارات رئیس پلیس فتای فراجا، مردم در مراجعه‌های حضوری و تماس‌های تلفنی خود با پلیس فتا بیش از همه از پرونده‌هایی با همین موضوعات شکایت داشته و پیگیری آن‌ها را درخواست کرده‌اند.

سردار مجید همچنین در راستای گفته‌های خود در این خصوص به افزایش ضریب کشف وقوع جرایم توسط پلیس فتا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه تاکید داشته و افزود: «از ابتدای سال تا پایان آبان ماه کشفیات پلیس فتا 15 درصد افزایش داشته است. در حوزه دستگیری نیز شاهد افزایش 9 درصدی بودیم. ضریب کشف به وقوع هم حدود 1.5 درصد افزایش داشته است».

رئیس پلیس فتای فراجا در ادامه بازهم صحبت‌های خود را در مورد افزایش ضریب کشف توسط پلیس فتا ادامه داده و در پاسخ به این که چند پرونده توسط پلیس فتا کشف می‌شود، بیان کرد: «قدرت کشف پلیس فتا در سال 1401 افزایش داشته است و ضریب کشف به وقوع پلیس فتا در حدود 94 درصد است».

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره رشد چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی در سال جاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر