;
coinex

کلاهبرداری با پیامک پرونده اغتشاشات ؛ مراقب سواستفاده هکرها از وضعیت ملتهب کشور باشید

رئیس پلیس فتای تهران به تازگی از کلاهبرداری با پیامک پرونده اغتشاشات خبر داد و در خصوص استفاده از لینک‌های ناشناس به مردم هشدار داد.

رئیس پلیس فتای تهران در گفتگو با رسانه‌ها از موارد جدید کلاهبرداری با پیامک پرونده اغتشاشات سخن گفت. وی در توضیحات خود اعلام کرد که به تازگی پیامک‌هایی با محتوای پرونده اغتشاشات برای برخی شهروندان ارسال می‌شود که حاوی لینک ناشناس است. وی تاکید کرد که این پیامک‌ها جعلی با روش کلاهبرداری ارسال می‌شوند. لذا از کاربران خواست بر روی این لینک‌ها کلیک نکنند.

بیشتر بخوانید: هکر 13 ساله کرجی به 230 هزار حساب بانکی دستبرد زد

کلاهبرداری با پیامک پرونده اغتشاشات

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد:

«اخیرا پیامک‌های لینک‌دار با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» برای برخی از شهروندان ارسال شده و در زیر آن لینکی ناشناس قرار گرفته است. این پیام از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده و جعلی است.»

کلاهبرداری با پیامک پرونده اغتشاشات

وی همچنین ادامه داد: «در این روش از کلاهبرداری، کلاهبرداران با درست کردن آدرس اینترنتی پیامکی با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» برای شهروندان ارسال می‌کنند که در نهایت با ترغیب آنان به کلیک، هدف کلاهبرداری قرار خواهند گرفت.»

معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا پایتخت گفت:

«لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و با نقص کردن حریم خصوصی شهروندان و دسترسی به اطلاعات شخصی، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها نیز اقدام می‌کنند.»

وی در ادامه با تاکید بر این که این لینک‌ها با هدف سرقت و کلاهبرداری ارسال می‌شوند، تصریح کرد: «پلیس فتا تاکید می‌کند هیچ‌ سازمان‌ رسمی و حاکمیتی با شماره‌های شخصی برای شهروندان پیامک ارسال نخواهد کرد. شهروندان قبل از اینکه لینکی را باز کنند لحظه‌ای صبر و در ادامه حتما محتوای آن را مطالعه کنند و لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثبت ثنا، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها و… را باز نکنند.»

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اشاره به نقش مردم در مقابله با این جرایم گفت: «اگر شهروندان در این رابطه دقت داشته باشند، حجم زیادی از پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کلاهبرداری با پیامک پرونده اغتشاشات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر