;
coinex

راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار برای استفاده زودتر از موعد از یارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار برای استفاده زودتر از موعد از یارانه خبر داد. این کار مخصوص کسانی‌ست که نیاز به یک پشتیبان برای خرید کالای اساسی دارند.

راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استفاده زودتر از موعد از یارانه و به منظور بهره‌مندی افرادی که در امر خرید کالاهای اساسی نیاز به یک پشتیبان دارند در دستور کار قرار گرفته است. صولت مرتضوی، در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری خبر از راه‌اندازی آزمایشی این شبکه در چند شهر کشور داد.

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها در تضاد با قانون اساسی است!

راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار توسط وزیر کار تأیید شد

«صولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری از ایجاد «شبکه ملی اعتبار» خبر داد و گفت:

سامانه‌ای تحت عنوان شبکه ملی اعتبار ایجاد شده است که بنا بر این شده به‌صورت نمونه در برخی استان‌ها یارانه مردم را زودتر از موعد به حساب آن‌ها یا حساب پشتیبان واریز کنیم.

راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار

وی با بیان اینکه آن‌هایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید 11 قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ها می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند، گفت: «اگر هم افراد تحت هر شرایطی تشخیص دادند نیاز به پولشان دارند، نیاز نیست از این طریق خرید کنند و اگر پول را برای کار دیگر می‌خواهند، در فرصت مقرر که یارانه‌ها به حساب همه مردم واریز می‌شود، می‌توانند یارانه نقدی خود را بردارند.»

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت این طرح به‌صورت آزمایشی در چند شهرستان به‌صورت نمونه انجام شده که موفقیت‌آمیز بوده است:

«همکاران ما در حال آماده‌کردن زیر‌ساخت‌ها هستند و قرار است مرحله استانی را انجام دهیم. بعد از مرحله استانی، ارزیابی و تصمیم‌گیری خواهیم کرد. نتایج آن را نیز اعلام می‌کنیم.»

با توجه به اینکه دولت قصد دارد طرح کالابرگ الکترونیک را اجرایی کند، به‌نظر می‌رسد طرح مذکور به نوعی با آن مرتبط باشد و با اینکه شبیه به طرح BNPL (الان بخر، بعداً پرداخت کن) به‌نظر می‌رسد، ولی به‌طور دقیق این روند را طی نمی‌کند. در طرحی که اعلام شده است، شهروندان می‌توانند پیش از دریافت نقدی یارانه، آن را از طریق کالابرگ الکترونیکی خود خرج کنند. وزیر اقتصاد چندی پیش از اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داده و اعلام کرده بود که پس از موفقیت‌آمیز بودن آن به کل کشور تعمیم داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر