;
coinex

افزایش یارانه معیشتی جانبازان و ایثارگران 1401 ؛ یارانه این افراد چند برابر شد؟

افزایش یارانه معیشتی جانبازان و ایثارگران 1401 تا 3 برابر. افزایش مستمری کمک معیشتی این افراد سال 1401 یکی از اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

بنابر تصمیمات اخذ شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یارانه معیشتی جانبازان و ایثارگران در سال 1401 تا 3 برابر افزایش خواهد یافت. به گفته سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، افزایش مستمری کمک معیشتی جانبازان و ایثارگران یکی از اهداف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است. در جلسه‌ای که قاضی‌زاده هاشمی ترتیب داده بود، این مقام دولتی از پرداخت به موقع هزینه‌های درمان این افراد نیز صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش مستمری بهزیستی آبان 1401 ؛ معوقات مهر 1401 مددجویان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

یارانه معیشتی جانبازان و ایثارگران افزایش یافت

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهدی و امور ایثارگران، عصر روز گذشته در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان البرز که در سالن اجتماعات شهیدآوینی شهر الوند برگزار شد، اظهار داشت: «یکی از اقدامات مهم ما پرداخت مستمری کمک‌معیشت به جانبازان است که امسال مبلغ این مستمری با ۳ برابر افزایش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسیده است.»

یارانه معیشتی جانبازان و ایثارگران

وی همچنین از جذب ۶۷ هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و حکومتی طی یک‌سال اخیر خبر داد و گفت:

همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما اجرای قانون تبدیل وضعیت شغلی و استخدامی ایثارگران بود که با اجرای این قانون در ۳۶ ماه گذشته ۱۰۰ هزار نفر از ایثارگران کارمند دولت تبدیل وضعیت شدند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به روند پرداخت هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگری اضافه کرد: «در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما این است که این هزینه‌ها با ۲ ماه تأخیر پرداخت می‌شود و بنابراین به‌روزرسانی این پرداخت‌ها در صدر برنامه‌های ما قرار دارد. اما برای حمایت از ایثارگرانی که داروی خاص مصرف می‌کنند و هزینه‌های آنها به موقع تأمین و پرداخت می‌شود.»

وی ادامه داد:

در ضمن واردات داروها و وسایل درمانی و توان‌بخشی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می‌شود، ممنوع شده که یکی از آنها ویلچر برقی خارجی است و به همین خاطر امروز مجاز نیستیم که ویلچر خارجی برای جانبازان قطع نخاع تهیه کنیم.

یارانه معیشتی جانبازان و ایثارگران

معاون رئیس‌جمهور همچنین از اختصاص ۵ درصد واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: «در استان قزوین روند تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی ایثارگران کند پیش می‌رود که باید با کمک مسئولان عمرانی و شهرداری‌های استان قزوین این مشکل در کمترین زمان مرتفع شود.»

قاضی‌زاده هاشمی افزود:

تخصیص زمین جزو مسئولیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است که در استان‌ها از طریق ادارات‌کل راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و بنیاد شهید هیچ زمینی در اختیار ندارد تا آن را به ساخت مسکن ایثارگری اختصاص دهد. با این حال از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم که در این حوزه نگاه ویژه‌ای به جامعه ایثارگری حاکم شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش یارانه معیشتی جانبازان و ایثارگران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    با عرض سلام پسرم به اسم پدر که خود ایثارگر هستش ثبت نام ماشین کرده طرح فروش یکپارچه بانک ملت حالا نصف پول به مبلغ واریز کرده به حساب شرکت سایپا و من ماشین به اسم نیست فقط همین که قرکشی شرکت کردم و پولش مال پسرم هستش و به من هیچ ربطی ندارد حالا حقوق منعیشت شده همان منعشت سال گذشته 1402 حالا مسولان دلسوز انقلابی برای اینکه ماشین فقط به اسم من هستش اما زمانی که دریافت کند پسرم پلاک و سند به اسم خودش می زند و بخدا محمد هیچ گونه به من ربطی ندارد واقعا خیلی در باره دهگ بندی خانوار حتا نمی دونم دهک چند هستم از ناحیه دوپا معول اعصاب روان و تازه عمل قلب باز و از ناحیه ریه شیمیایی هستم انشاالله هر چه زودتر پیگیری کنند مسولان دلسوز همچنین رییس محترم بنیاد شهید

    پاسخ

    برای ایثارگران سنگ نیندازید ،،خدمت گزاری پیش کش ..فقط پاهاتون را از روی شانه های خسته از بی عدالتی مسؤلین دنیا طلب…. رزمندگان بردارید..معسر بودن رزمندگان…..همان دلاور مردان صحنه های نبرد نابرابر در جنگ عراق و دیگر صحنه ها…. از بی‌کفایتی مسؤلینی است که از پله های اقتدار همین معسرین امروز وشجاعان دیروز به نوایی رساندیم.وامروز رزمندگان را با افراد نقص عضوی مادرزادی و افرادی مفتخور در کمیته امداد و بهزیستی که اصلا جنگ ندیده آمد وبا انقلاب میانه ای ندارند.مقایسه نمودند…ومبلغی در حد کمتر از پول نان خالی در برابر حقوقهای نجومی ازبیت المال که رزمندگان ازچنگال چکمه پوشان بعثی عراق ،داعش ،تکفیریها.ودیگر ؟؟؟؟؟؟؟باتمام شجاعت پس گرفتند…احقاق حق ما یادگاران شهدا بماند تا روز حساب در برابر مادرم فاطمه ام رزمندگان……..

    پاسخ

    من جانباز جنگ تحمیلی هستم و از رسیدگی دولت جمهوری اسلامی راضی هستم چون طلبی از دولت نداریم و از دولتی که تحت تحریم مستکبران و زورگو هاست خیلی خیلی هم راضی هستم، جبهه رفتن و ظیفه مان بوده و جیبی برایش ندوخته بودیم.

    پاسخ