;
coinex

نماینده مجلس: بقالی‌ها هم فیلترشکن می‌فروشند / وزیر ارتباطات مسئولیت‌پذیر نیست!

نماینده مجلس ضمن اشاره به اینکه حتی در بقالی‌ها هم فیلترشکن می‌فروشند از استفاده از فیلترشکن برای اینستاگرام مجلس و راهکار نادرست مدیریت شرایط کشور خبر داد.

«ذبیح‌الله اعظمی ساردویی»، نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر سرعت پایین اینترنت و وضعیت نامناسب پلتفرم‌های داخلی، اعلام کرد حتی جهت استفاده از صفحه اینستاگرام مجلس نیز باید از فیلتر‌شکن استفاده کرد. او در واکنش به افزایش خرید و فروش فیلترشکن بیان داشت که حتی در بقالی‌ها هم فیلترشکن می‌فروشند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس، ضمن اشاره بر اینکه وزیر ارتباطات باید فکری اساسی و بنیادین در این مورد بکند، اظهار داشت: «در‌غیر‌این‌صورت بعد از تعطیلات مجلس، طرح سؤال خواهم داشت و قطعاً امضا هم به‌اندازه کافی برای این سؤال جمع‌آوری خواهد شد».

بیشتر بخوانید: انتقاد اعضای نصر از عملکرد وزارت ارتباطات ؛ مرگ اقتصاد دیجیتال مشهود است!

نماینده مجلس: حتی در بقالی‌ها هم فیلترشکن می‌فروشند

این نماینده مجلس در گفت‌وگویی با خبرگزاری شفقنا بر وضعیت بسیار نامطلوب سرعت اینترنت تاکید فراوانی داشت و در این راستا بیان کرد:

«سرعت اینترنت به‌شدت پایین است؛ به‌طوری که حتی کار‌کردن با ایمیل و یا پلتفرم‌های داخلی هم با مشکل مواجه هستند. زمانی هم که از وزیر ارتباطات در‌خصوص زمان افزایش سرعت اینترنت و یا رفع فیلترینگ سؤال می‌پرسیم، توپ را به زمین سایر وزارتخانه‌ها، از جمله وزارت کشور می‌اندازد که قابل‌قبول نیست».

اعظمی ساردویی همچنین درباره فیلترینگ اینستاگرام گفت: «با اینکه فیلترینگ پلتفرمی مانند اینستاگرام باعث کاهش آمار بازدیدکنندگان آن شده، اما الان این تعداد رو به افزایش است؛ زیرا همه مردم به‌دنبال نصب فیلترشکن هستند؛ بنابراین وزیر ارتباطات باید فکری به حال این مسئله بکند».

بقالی‌ها هم فیلترشکن می‌فروشند

او در ادامه توضیحات خود در خصوص سرعت اینترنت و مشکلات آن ضمن گلایه از بی‌توجهی وزیر ارتباطات نسبت به کاهش سرعت اینترنت، اعلام کرد:

«من فکر می‌کنم یا وزیر از این وضعیت خبر ندارد و یا اطلاعاتش کافی نیست. شما حتی اگر به بقالی‌ها هم مراجعه کنید، در کنار تبلیغات ماست شیرین، تبلیغات فروش فیلتر‌شکن را هم می‌توانید ببینید».

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اعلام اینکه راهکار مدیریت مسائل کشور، فیلترینگ نیست، افزود: «کسانی که به هر دلیلی به‌دنبال استفاده از پلتفرم‌ها هستند، راه آن را پیدا می‌کنند؛ ضمن اینکه اگر هدف تقویت پلتفرم‌هاست، غیر از یک یا دو مورد، بقیه آن‌ها سرویس‌دهی بسیار ضعیفی دارند. توصیه ما این است که پلتفرم‌های داخلی، خصوصاً آن‌هایی که 5 سال پیش یارانه‌های زیادی گرفته‌اند، باید به فکر تقویت زیرساخت‌ها باشند، در‌غیر‌این‌صورت به‌محض رفع فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی، مردم قطعاً به‌سراغ استفاده از آن‌ها خواهند رفت».

او در قسمت پایانی توضیحات خود به هوش و ذکاوت ایرانی‌ها تاکید داشت و در این راستا اعلام کرد: «هوش ایرانی‌ها بسیار بالاست و نخبگانی که توانستند پهپاد آمریکا را زمین بنشانند، یعنی قدرت ساخت پلتفرم‌های بسیار بهتر از انواع خارجی را هم دارند؛ اما عدم انجام این کار نشان می‌دهد که این یارانه‌هایی که به پلتفرم‌های داخلی داده‌اند، در جای دیگری هزینه شده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات این نماینده مجلس مبنی بر اینکه در بقالی‌ها هم فیلترشکن می‌فروشند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر