;
coinex

سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 معرفی شدند؛ رقابت با سامسونگ آغاز شد!

اوپو امروز در دومین روز از کنفرانس جهانی خود چند محصول جذاب دیگر معرفی کرد که گل سرسبد آن‌ها، سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 محسوب می‌شدند.

اوپو امروز دو گوشی تاشو سری Find N2 را معرفی کرد که یکی از آن‌ها طراحی مشابه با سری فیلپ و دیگری مشابه با فولد سامسونگ دارد و احتمالا رقبایی مستقیم برای پرچمداران جدید سامسونگ هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های تاشو یا Foldable

سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2

اوپو سال گذشته با معرفی اوپو فایند ان ورود موفقی به بازار گوشی‌های تاشو داشت چراکه با وجود رقبای شناخته‌شده‌تر خود، این محصول استقبال خوبی کسب کرد. محصولی جالب اما با ضخامت و وزن نسبتا زیاد که شاید همین مانع از جهانی شدنش بود. وپو در نسل جدید گوشی‌های تاشو خود اما تمرکز خاصی بر کاهش ضخامت و وزن داشته و عملکرد نمایشگر خارجی را نیز بهبود بخشیده است.

سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 معرفی شدند؛ رقابت با سامسونگ آغاز شد!

این شرکت امروز در روز دوم کنفرانس خود که از ساعت 11:30 به وقت ایران برگزار شد، دو گوشی تاشو جدید معرفی کرد. اوپو فایند ان 2 دومین دستگاه تاشو این شرکت با طراحی کتابی است و اوپو فایند ان 2 فلیپ نیز همانطور که نام آن مشخص است، نخستین گوشی تاشو اوپو با طراحی صدفی است. چینی‌ها مشخصات در تلاش هستند تا در هر دو طراحی عمده گوشی‌های تاشو با سامسونگ رقابت کنند. اما ببینیم سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 چه در چنته دارند!

مشخصات اوپو فایند N2

اوپو فایند ان 2 رقیب مستقیم گلکسی زد فولد،‌ در زمان بسته شدن ضخامت 14.6 میلی‌متری دارد و وقتی باز می‌شود، ضخامت آن به 7.4 میلی‌متر می‌رسد. وزن گوشی تاشو جدید اوپو نیز 233 گرم است. یکی از عواملی که منجر به این کاهش وزن شده، بهبود طراحی لولا است. اوپو فایند ان 2 با وزن 233 گرمی خود حتی سبک‌تر از آیفون 14 پرو مکس است که این برای دنیای گوشی‌های تاشو و شرکت اوپو یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 معرفی شدند؛ رقابت با سامسونگ آغاز شد!
سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2

فریم فلزی این گوشی، در سه حالت مات، سبز نعنایی و مشکی تولید شده و جذابیت ظاهری خاصی دارد. مدل‌های سفید و سبز دارای پنلی از جنس پشت شیشه‌ای هستند و وزن‌ آن‌ها به 237 گرم می‌رسد. مدل مشکی در پنل پشتی خود از چرم گیاهی استفاده می‌کند.

نسل دوم لولای Flexion به طور چشمیگری بهبود یافته است. این لولا به جای 138 قطعه با 100 قطعه ساخته شده و از مواد پیشرفته‌ای چون فیبر کربن و نوعی آلیاژ با مقاومت بالا برخوردار است. این لولای جدید منجر می‌شود که چین خوردگی محل تا شدن نمایشگر تا 67 درصد کمتر باشد و در نتیجه به مراتب بهتر از همه رقبا است. به گفته اوپو، لولا را می‌تواند در زاویه بین 45 تا 125 درجه تنظیم کرد.

اوپو نمایشگر خارجی را نیز در گوشی جدید خود بهبود داده است. این نمایشگر تا حدی هم‌اندازه با نمایشگر گوشی قبلی است، اما نسبت تصویر آن 18:9 به 17/7:9 است. با وجود برخورداری از این نسبت تصویر، اوپو فایند ان 2 دستگاه کشیده‌تری نسبت به قبل به نظر می‌رسد چون اوپو به طرز موثری توانسته حاشیه‌های نمایشگر را بکاهد.

سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 معرفی شدند؛ رقابت با سامسونگ آغاز شد!

نمایشگر 5.54 اینچی خارجی از نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است و با روشنایی 1350 نیت بسیار پرنور محسوب می‌شود. روی این نمایشگر از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده است.

نمایشگر داخلی این محصول نیز ابعاد 7.1 اینچی و نسبت تصویر 9/6:9 دارد. این پنل از نوع LTOP است و نرخ نوسازی متغیر یک تا 120 هرتز را عرضه می‌کند تا شارژدهی دستگاه مدیریت شود. هر دو نمایشگر گوشی دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی هستند. روشنایی نمایشگر هم به 1550 نیت می‌رسد.

کمپانی چینی همچنین اعلام کرده که روی نمایشگر داخلی از یک پوشش ضدانعکاسی استفاده کرده که خوانایی آن را زیر نور شدید بهبود می‌بخشد. هر دو نمایشگر این گوشی همچنین از استاندارد HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کنند و حسگرهایی مخصوص برای تغییر تنظیمات تصویر بنابر شرایط نوری دارند.

Oppo Find N2 همچون نسل پیشین خود از دوربین سه‌گانه اصلی و دو دوربین سلفی نیز برخوردار است. دوربین اصلی گوشی یک سنسور 5 مگاپیکسلی سونی IMX890 با دیافراگم f/1.8 و پشتیبانی از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) است. دوربین اصلی گوشی قبلی اوپو از حسگر IMX766 استفاده می‌کرد. این محصول یک دوربین اولتراواید 48 مگاپیکسلی سونی IMX581 نیز دارد که دارای لنز 14 میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 است. این در حالی است که گوشی اوپو فایند N از دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌گرفت.

سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 معرفی شدند؛ رقابت با سامسونگ آغاز شد!
سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2

دوربین سوم هم یک لنز تله‌فوتو 32 مگاپیکسلی IMX709 است که دارای فیلتر رنگ RGBW است و نور بیشتری به خود جذب می‌کند. حسگر مورد بحث در پشت لنز f/2.0 قرار گرفته است تا به نور کافی دسترسی داشته باشد.

اوپو فایند ان 2 افزون بر موارد یاد شده مجهز به دو دوربین سلفی است که هیچ تفاوتی ندارند. یکی از این دو در بالای نمایشگر خارجی و دیگری در بالای نمایشگر داخلی جای گرفته است. هر دو دوربین نیز 32 مگاپیکسلی هستند.

اوپو اعلام کرده که سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 به پردازنده سیگنال تصویر MariSilicon X مجهز شده که در همکاری با برند سرشناس هسل‌بلاد تولید شده است. حالت نرم‌افزاری Professional باعث می‌شود رنگ‌های تصویر طبیعی‌تر به نظر برسند. این حالت مبتنی‌بر یکی از فناوری‌های اختصاصی هسل‌بلاد است. حالت Xpan تصاویر پانوراما (سراسرنما) را با نسبت عریض ۶۵:۲۴ ثبت می‌کند.

اوپو همچنین از بهبود عملکرد شارژ در گوشی تاشو خبر داده است. باتری 4520 میلی‌آمپر ساعتی این محصول به لطف فناوری شارژ سریع 67 واتی در عرض تنها 10 دقیقه به 37 درصد شارژ می‌رسد و بعد از 42 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. در اوپو فایند ان 2 اما خبری از شارژ بی‌سیم نیست.

Oppo Find N2 همچون نسل قبل از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که یک نسل عقب‌تر از جدیدترین پردازنده‌ی بازار است. درحالی‌که کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی کرده، گوشی جدید اوپو به پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز است. اوپو فایند N2 از ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 بهره می‌گیرد و به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری ColorOS 13 بر پایه‌ی اندروید ۱۳ عرضه می‌شود.

سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 معرفی شدند؛ رقابت با سامسونگ آغاز شد!
سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2

در حال حاضر این محصول مختص بازار چین است و خبر خاصی در خصوص زمان یا نحوه عرضه بین‌المللی آن نیست. این گوشی در کانفیگ پایه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1145 دلار در چین عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی زد فلیپ 4 با موتو ریزر 2022 ؛ جدال پرچم‌دارهای تاشو

مشخصات اوپو فایند N2 فلیپ

گوشی تاشو اوپو فایند ان 2 فلیپ نخستین محصول این کمپانی با پوسته تاشو صدفی است. این محصول به عنوان رقیب گلکسی زد فلیپ 4 و موتو ریزر 2022 مشخصات قابل توجهی دارد.

سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 معرفی شدند؛ رقابت با سامسونگ آغاز شد!

این گوشی به یک نمایشگر خارجی 3.2 اینچی از نوع اولد با نرخ نوسازی 60 هرتز مجهز شده است. نمایشگر داخلی هم ابعاد 6.8 اینچی دارد و از نوع آمولد است. نرخ نوسازی این نمایشگر نیز 120 هرتز است. نکته جالب اینکه این دستگاه برخلاف محصول دیگر اوپو، از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 9000 پلاس استفاده می‌کند.

این محصول در بخش عکاسی، به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی تجهیز شده است. در این مدل خبری از دوربین تله‌فوتو نیست و دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسلی است. در صورت تمایل می‌توانید از دوربین اصلی این گوشی به عنوان دوربین سلفی استفاده کنید. این محصول هم به پردازنده سیگنال تصویر MariSilicon X مجهز است.

اوپو فایند ان 2 فلیپ با ظرفیت باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی، پرظرفیت‌ترین باتری بین گوشی‌های تاشو پوسته صدفی را دارد و از فناوری شارژ 44 وات پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه باید گفت زد فلیپ 4 دارای باتری 3700 میلی آمپر ساعتی با شارز 25 وات و موتو ریزر 2022 دارای باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی با شارژ 30 واتی است.

گوشی اوپو فایند N2 فلیپ افزون‌بر بازار چین روانه‌ی بازارهای بین‌المللی نیز می‌شود. فعلاً تاریخ عرضه‌ی دستگاه اعلام نشده است. اوپو فایند N2 فلیپ در کانفیگ پایه هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت 860 دلار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سری گوشی‌های تاشو اوپو فایند N2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر