;
coinex

هنوز 5G فراگیر نشده، فناوری 10G اجرایی شد

فناوری 10G جای برادر کوچکتر خود (فناوری 5G) را گرفت. 5G هنوز جا خوش نکرده، جایش را به فناوری 10G داد. Comcast این فناوری را به اجرا گذاشته است.

شرکت Comcast فناوری 10G را نخست در یک منطقه تجاری واقع‌در فیلادلفیا اجرایی کرد. هدف Comcast از این پروژه دسترسی به اینترنت فوق سریع با سرعت‌های چند گیگابیتی است و جالب است بدانید، رسیدن به این فناوری بزرگ حاصل 2 سال پیشرفت و تجربه و کار شرکت Comcast در حوزه تکنولوژی 10G است.

بیشتر بخوانید: هزینه قطعی دستوری اینترنت در جهان چقدر است؟

فناوری 10G توسط Comcast اجرایی شد

اتصال 10G که برای یک کسب‌وکار در منطقه فیلادلفیا انجام گرفته است، آغازی برای طرح عرضه شبکه‌های 10G در سال ۲۰۲۳ است. این خدمت سعی دارد که در نهایت سرعتی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را برای دانلود و آپلود داده امکان‌پذیر کند. برای تحقق واقعی مفاهیمی همچون متاورس، این تکنولوژی پرسرعت ضرورت دارد. Comcast می‌گوید:

تکنولوژی 10G دسترسی به سرعت فوق‌ سریع را با عرضه خدمات متقارن چند گیگابیتی ممکن می‌کند. آنهم از طریق اتصال‌هایی که تا همین امروز صدها میلیون خانه را در جهان پوشش می‌دهند و به همین دلیل نیاز چندانی به تجهیزات تازه نیست.

فناوری 10G

Comcast در اولین آزمایش زنده خود یک مکان تجاری در منطقه فیلادلفیا را برای عرضه خدمات بسیار پرسرعت به گره 10G مجهز به DOCSIS 4.0 و چندین مودم کابلی متصل کرد.

مهندسان Comcast سرعت این اتصال را مورد آزمایش قرار داده و آزمایش را در چند ماه آینده برای آماده کردن خدمات 10G برای عرضه به مشتریان در نیمه دوم ۲۰۲۳ ادامه می‌دهند.

شارلی هرین، نماینده تکنولوژی، محصول و تجربه کامکست در بیانیه‌ای گفت: «این آزمایش زنده سال‌ها نوآوری و انطباق را ترکیب می‌کند تا مسیری مشخص برای نسل جدیدی از سرعت، اعتبار و عملکرد را در تمام خانه‌ها امکان‌پذیر شود. آنچه درمورد تکنولوژی 10G بیشتر از همه ما را هیجان زده می‌کند این است که می‌توانیم به تعهدمان در ارائه بهترین تکنولوژی به همه پایبند بمانیم.»

این آزمایش زنده حاصل پیشرفت‌هایی است که Comcast در ۲۴ ماه گذشته در حوزه تکنولوژی 10G به عمل آورده که چندین نوآوری را شامل می‌شود. تازه‌ترین نوآوری در ماه سپتامبر و زمانی رخ داد که این شرکت یک آزمایش آمپلیفایر 10G را با موفقیت به پایان رساند.

این شرکت همچنین از برنامه‌های خود برای عرضه اینترنت با سرعت چند گیگ خبر داده است که تا پایان سال ۲۰۲۵ قرار است بیش از ۵۰ میلیون خانه و کسب‌وکار را پوشش دهد و درنتیجه به بزرگترین و سریع‌ترین شبکه چندگیگ در ایالات متحده تبدیل شود.

فناوری 10G اجرایی شد

الاد نفشی، رئیس شبکه شرکت Comcast در بیانیه‌ای گفت:‌

ما امسال را با اعلام اولین آزمایش مودم تکنولوژی 10G با امکان عرضه سرعت چندگیگی به خانه‌ها آغاز کردیم و حالا 10G واقعیتی است که می‌تواند اینترنت را به تکامل رسانده و متحول کند. سال فوق‌العاده‌‌ای بود و امیدواریم در آینده تکنولوژی 10G را برای عرضه به تمام مشتریان در سال‌های اخیر اصلاح کرده و تغییر دهیم.

انقلاب 10G پیشرفت قابل توجهی از لحاظ لتنسی است و تجربیات بهتری را در حوزه‌های حساس به لتنسی از جمله بازی، کنفرانس ویدیویی و تله‌هلث ممکن می‌کند و پتانسیل نسل تازه‌ای از تجربیات با لتنسی بسیار پایین را ممکن می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فناوری 10G چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر