;
coinex

جذب سرمایه 300 میلیارد تومانی فیلیمو

جذب سرمایه 300 میلیارد تومانی فیلیمو از طریق بازار سرمایه تامین مالی شکل گرفت. این اولین باری بوده که یک شرکت‌ استارتاپی با این روش جذب سرمایه می‌کند.

جذب سرمایه 300 میلیارد تومانی فیلیمو از طریق بازار سرمایه ممکن شد. فیلیمو هدف از این کار را توسعه بانک اطلاعاتی خود به منظور خرید و نمایش اپیزودهای فیلم و سریال و نمایش این نوع محتواها از طریق شبکه اینترنت است. همانطور که گفته شد، ارزش این اوراق 300 میلیارد تومان است و پذیره‌نویسی آن از روز گذشته (29 آذر 1401) آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: درخواست شاپرک برای تغییر دامنه پرداخت‌یارها، موضوع چیست؟ [گفتگو با عادل طالبی]

جذب سرمایه 300 میلیارد تومانی فیلیمو

فیلیمو با مشاوره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج برای اولین بار اقدام به تامین مالی از طریق بازار سرمایه کرده است. این میزان سرمایه را فیلیمو از طریق انتشار اوراق مرابحه جذب می‌کند.

هدف از انتشار این اوراق توسعه بانک اطلاعاتی فیلیمو از طریق خرید اپیزودهای فیلم و سریال به منظور نمایش محتوای مذکور بر بستر اینترنت بوده است. توسعه بانک اطلاعاتی برای اولین بار به عنوان دارایی مبنای انتشار اوراق در نظر گرفته شده است.

این اوراق با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان از تاریخ ۲۹ آذرماه به مدت سه روز در فرابورس ایران پذیره‌نویسی خواهد شد. دوره عمر اوراق چهار سال و سود اسمی آن سالانه ۱۸ درصد است.

جذب سرمایه 300 میلیارد تومانی فیلیمو

صندوق ‌سرمایه‌گذاری افرا نماد پایدار و صندوق اختصاصی بازارگردانی تاک دانا به همراه شرکت تامین‌ سرمایه تمدن متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق خواهند بود. همچنین بانک خاورمیانه ضمانت پرداخت این اوراق را بر عهده گرفته است.

فیلیمو پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود:

در سال ۱۴۰۰ فیلیمو در ادامه فعالیت‌های خود قصد دارد وارد بورس شود و شما می‌توانید به طور شفاف در جریان درآمدها و هزینه‌های ما باشید.

اما به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه و وضعیت شرکت‌های استارت‌آپی برای ورود به بورس، این شرکت تصمیم گرفته است سرمایه مورد نیاز خود را فعلاً از طریق بازار سرمایه تامین و انتشار اوراق تامین کند. از میان استارت‌آپ‌هایی که برنامه‌ خود را برای ورود به بورس اعلام کرده بودند تاکنون فقط تپسی موفق به عرضه سهام خود در بازار سرمایه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جذب سرمایه 300 میلیارد تومانی فیلیمو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر