;
coinex

حمله DDoS به پیامرسان های داخلی ؛ اولین حمله‌ای که واکنش رسمی به‌همراه داشت

حمله DDoS به پیامرسان های داخلی با شکست مواجه شد. این حمله با واکنش رسمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همراه شد.

پیامرسان‌های داخلی مورد حمله DDoS قرار گرفتند. این حمله در نهایت به کمک متخصصین داخلی و با استفاده از سرویس “DDoS mitigation” دفع شد. حمله DDoS طی سه ماه اخیر به سایت‌های متعددی در ایران، ازجمله پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، درگاه ملی دولت هوشمند و … صورت گرفته است؛ اما این اولین باری‌است که یک مقام رسمی به آن واکنش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: مشکل اینترنت کشور تا پایان سال 1401 برطرف می‌شود

حمله DDoS به پیامرسان های داخلی

امیر محمدزاده لاجوردی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پستی که در شبکه اجتماعی ویراستی منتشر کرد خبر داد:

دقایقی پیش و در ساعت اوج استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی، حملات شدید منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) از خارج کشور جهت جلوگیری از سرویس‌دهی مناسب آغاز شد و با سرویس DDoS mitigation که ساخته جوانان ایرانی است، جلوی حمله گرفته شد.

حمله DDoS به پیامرسان های داخلی 
حمله DDoS به پیامرسان های داخلی

به گفته لاجوردی: «چتر مقابله با این حملات شامل تمام سرویس‌های داخلی خواهد شد.»

این اولین بار است که این مدل حمله به پیام‌رسان‌های داخلی صورت می‌گیرد و یک مقام رسمی نیز آن را اعلام می‌کند. طی سه ماه اخیر حمله‌های سایبری متعددی به سایت‌هایی از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، درگاه ملی دولت هوشمند، خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیما، بانک مرکزی، وزارت ارشاد و … انجام شد که تقریبا همه آنها از نوع DDoS بودند.

از جمله بخش‌های زیرساختی که طی هفته‌های گذشته با حمله‌های DDoS مواجه شده‌اند، شرکت‌های پرداختی هستند. طی ۲ ماه گذشته حمله به شرکت‌های PSP نیز افزایش یافته است اما تا کنون طبق آنچه شاپرک اعلام کرده است این حمله‌ها به صورت کامل کنترل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حمله DDoS به پیامرسان های داخلی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر