;
coinex

وزیر ارتباطات: واتساپ از ضعیف‌ترین پیامرسان‌های دنیا است / در سراسر دنیا مردم از پلتفرم بومی استفاده می‌کنند

زارع پور تأکید کرده که در کشورهایی که واتس‌اپ باز است مردم از پیام‌رسان‌های بومی استفاده می‌کنند و مدعی شده واتساپ از ضعیف‌ترین پیامرسان‌های دنیا است.

عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه واتساپ از ضعیف‌ترین پیامرسان‌های دنیا است اعلام کرده که این پیامرسان محدودیت‌های زیادی دارد و به گفته او در سایر پیامرسان‌های خارجی ویژگی‌های بهتری وجود دارد. احتمالا اشاره وزیر به تلگرام یا سیگنال است که آن‌ها نیز مدت‌ها پیش توسط وزارت ارتباطات فیلتر شده‌اند. البته آقای زارع‌پور به جایگزین واتساپ در ایران هم پرداخته است.

بیشتر بخوانید: عضو شورای عالی فضای مجازی: شرط رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ عادی شدن شرایط است!

واتساپ از ضعیف‌ترین پیامرسان‌های دنیا است

وزیر ارتباطات که شب گذشته میهمان صداوسیما بود، تاکید کرد ایجاد گروه و کانال در واتساپ با توجه به محدودیت‌های آن بسیار دشوار است:

«محدودیت‌های بسیار زیادی در این پیام‌رسان وجود داشته و ویژگی‌های بسیار بهتری در سایر مدل‌های خارجی وجود دارد.»

وزیر ارتباطات: واتساپ از ضعیف‌ترین پیامرسان‌های دنیا است / در سراسر دنیا مردم از پلتفرم بومی استفاده می‌کنند

او در مصاحبه شب گذشته در برنامه فصل آخر صداوسیما تاکید کرد: «در بسیاری از کشورهای دنیا که تلگرام و واتساپ و سایر پیام‌رسان‌های جهانی باز است، مردم از پیام‌رسان بومی خود استفاده می‌کنند.»

زارع‌پور با اشاره به سفر اخیر خود به سئول، در این مورد توضیح داد و گفت: «در این کشور نود درصد مردم از پیام‌رسان Kakaotalk استفاده می‌کنند و تمام برنامه‌ها و کارهای خود را با آن پیش می‌برند.»

این اظهارنظر وزیر در شرایطی بیان شده که بنابر آمار نظرسنجی ایسپا در مرداد 1400، واتساپ محبوب‌ترین پیامرسان ایرانی‌ها بوده است. در این نظرستجی، 71.4 درصد از افراد بالای 18 سال اعلام کرده‌اند که از واتساپ استفاده می‌کنند.

به علاوه از 2016 تا 2020 یک میلیارد کاربر جدید به واتساپ اضافه شده است. در واقع در طول 6 سالی که واتساپ به عنوان زیرمجموعه شرکت متا (فیسبوک سابق) فعالیت می‌کند، تعداد کاربران فعال ماهانه آن از 465 میلیون در فوریه 2014 به میزان 365 درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر بنابر یک توییت در دسامبر 2020 از ویل کتکارت رئیس واتساپ، روزانه بیش از 100 میلیارد پیام در واتساپ جابجا می‌شود. از همین رو تعداد پیام‌های ارسال شده از واتساپ از 2018 تاکنون 53.84 درصد رشد داشته است.

تردیدی نیست که همه این آمارها گواه محبوبیت جهانی واتساپ است. پلتفرمی چون واتساپ در تمام این سال‌ها بیهوده در ایران و جهان محبوب نشده و گرچه اظهار نظر وزیر در خصوص محدودیت‌ها می‌تواند درست باشد، اما اساسا واتساپ امکان ساخت کانال ندارد که وزیر از آن انتقاد کرده است. از طرف دیگر با تکیه بر اظهارات خود آقای وزیر باید اذعان کرد که پلتفرم‌هایی با قابلیت‌های بهتر و امکانات بیشتر از واتساپ چون سیگنال و تلگرام نیز مدت‌ها است که فیلتر و از دسترس ایرانیان خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره اظهار نظر عیسی زارع پور در و اعلام اینکه واتساپ از ضعیف‌ترین پیامرسان‌های دنیا است چیست؟ نظراتتان را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر