;
coinex

روند اخراج کارمندان در تسلا هم آغاز شد؛ ایلان ماسک تمام شرکت‌هایش را خلوت می‌کند!

روند اخراج کارمندان در تسلا آغاز شد. آنطور که پیداست ایلان ماسک راه و روش مدیریت در توییتر را سرلوحه کارش در تسلا نیز قرار داده است.

ایلان ماسک پس از ورودش به توییتر افراد بسیاری از مدیران ارشد این شبکه اجتماعی را اخراج کرد. حالا این ثروتمند آمریکایی تصمیم به اخراج کارمندان در تسلا گرفته است تا بیش از همیشه شرکت‌های خود را خلوت کند. البته این اتفاق در سه ماهه سوم سال 2023 اجرایی می‌شود و هنوز هم تعداد افراد در خطر اخراج تسلا مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: فروش مجدد سهام تسلا توسط ایلان ماسک؛ همه چیز فدای توییتر!

روند اخراج کارمندان در تسلا آغاز شد

طبق گزارش‌های منتشر شده، تسلا در حال برنامه‌ریزی برای اخراج کارکنان بیشتر و توقف مجدد استخدام نیروهای جدید است. به گفته منابع، غول خودروسازی فعلاً استخدام نیروهای جدید را متوقف کرده است و تیم‌های آن باید برخی از کارمندان خود را در سه‌ماهه اول سال 2023 اخراج کنند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که تسلا قصد دارد چه میزان از کارمندان خود را اخراج کند، اما این شرکت در تلاش است تا تعداد کارکنان کارخانه‌های تولیدی خود را افزایش دهد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این شرکت در روزهای آینده برنامه‌های خود برای ساخت یک کارخانه گیگافکتوری (Gigafactory) دیگر در مکزیک را اعلام خواهد کرد.

روند اخراج کارمندان در تسلا آغاز شد

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت خودروسازی در ماه ژوئن گفته بود که تسلا در چند ماه آینده، شاهد کاهش 3.5 درصدی خالص نیروی کار خود خواهد بود. طبق گزارش‌ها، اخراج‌ها در آن زمان، بر کارمندان حقوق‌بگیر، از جمله 200 کارگر از تیم سیستم خودران آن متمرکز بود.

با‌این‌حال چند ماه پس از آن، تسلا بار دیگر برای استخدام نیروهای جدید تلاش کرد. براساس گزارش رویترز، تا اواسط اکتبر این سازنده خودرو نزدیک به 7000 شغل فهرست‌شده در وب‌سایت خود داشته که نسبت به ژوئن 50 درصد افزایش یافته است. اما طبق گزارش جدید، ظاهراً این روند دوام نداشته است.

هرچند تسلا در سه‌ماهه گذشته به رکوردشکنی در زمینه تعداد خودروهای برقی تحویلی خود اشاره کرده بود، اما قیمت سهام این شرکت در سال جاری حدود 65 درصد و تنها در این ماه 22 درصد کاهش یافته است.

تسلا در چند وقت اخیر چه مشکلاتی داشته است؟

تسلا در طول سال گذشته با مشکلات متعددی روبه‌رو شد که از جمله آنها می‌توان به تحقیقات فدرال در مورد ایمنی فناوری کمک راننده، مشکلات زنجیره تأمین، افزایش هزینه‌های باتری و البته تمرکز زیاد مدیرعامل آن، ایلان ماسک روی خرید جدیدش یعنی شرکت توییتر اشاره کرد.

روند اخراج کارمندان در تسلا آغاز شد

در چند ماه گذشته، ایلان ماسک مجبور به فروش بخش زیادی از سهام تسلا شده (آخرین مورد 3.58 میلیارد دلار) که این امر ارزش سهام این شرکت را به پایین‌ترین سطح خود طی دو سال گذشته رسانده است. این رفتار مدیرعامل تسلا حتی باعث شده تا بسیاری از بزرگ‌ترین حامیانش از او انتقاد کنند.

درنهایت باید اشاره کنیم که بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری و خودروسازی نیز به دلیل رکود گسترده بازار، کارمندان خود را اخراج یا روند استخدام را متوقف کرده‌اند. از جمله آنها می‌توان به توییتر، آمازون و متا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص روند اخراج کارمندان در تسلا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر