;
coinex

واکنش وزیر ارتباطات به توییت ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای در ایران ؛ ابتدا باید قواعد ما را بپذیرید!

توییت ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای در ایران با واکنش تند وزیر ارتباطات همراه شد. عیسی‌پور متذکر شد که استارلینک باید قواعد ایران را بپیذیرد.

وزیر ارتباطات پاسخ توییت ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای در ایران را داد. ایلان ماسک در توییتر خود اعلام کرده بود که در حال حاضر 100 دستگاه استارلینک در ایران فعال است. در واکنس به این توییت، عیسی‌پور گفت: «استارلینک برای فعالیت در ایران اول باید قواعد کشور را بپذیرد.» این قواعد مانند اپراتورهای داخلی شامل اپراتورهای خارج از کشور هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: همه شبکه‌های اجتماعی سانسورچی دولت آمریکا هستند!

توییت ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای در ایران با واکنس وزیر ارتباطات همراه شد

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، در توییتر اعلام کرد ۱۰۰ مشترک اینترنت ماهوا‌ره‌ای در ایران از این شرکت سرویس می‌گیرند، وزیر ارتباطات بار دیگر به این موضوع واکنش نشان داد.

عیسی زارع‌پور امروز (۷ دی ۱۴۰۱) در حاشیه جلسه هیات دولت در این‌ باره گفت: «ما از فعال شدن اپراتورهای اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم. همین الآن هم دو سه اپراتور هستند که روستاهای دورافتاده را پوشش می‌دهند.»

او ادامه داد:

طبق قواعد بین‌المللی هر اپراتور ماهواره‌ای بخواهد در قلمرو سرزمینی کشوری فعالیت کند باید قواعد سرزمینی (Landing Right) آن کشور را رعایت کند. این را به همه اپراتورهای ماهواره‌ای از جمله استارلینک، وان‌وب و… ابلاغ کرده‌ایم. اگر این قواعد را بپذیرند استقبال می‌کنیم. هم‌اکنون نزدیک به سه هزار روستا داریم که هنوز به اینترنت متصل نیستند.

توییت ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای در ایران با واکنس وزیر ارتباطات همراه شد

اواخر شهریورماه امسال و پس از شروع اختلال و محدودیت در اینترنت بود که یکی از کاربران ایرانی در توییتر از ایلان ماسک خواست اینترنت ماهواره‌ای را در ایران فعال کند، ماسک در پاسخ گفته بود: «استارلینک درخواست می‌کند در این باره از تحریم‌های ایران معاف شود.» دو روز پس از این اتفاق بود که مدیرعامل اسپیس‌ایکس در پاسخ به توییت وزیر خارجه آمریکا که در مورد توسعه اینترنت آزاد و جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران نوشته شده بود، نوشت: «در حال فعال‌سازی استارلینک.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توییت ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر