;
coinex

احتمال معافیت کالاهای فناوری از مالیات ؛ آرزوی همیشگی فعالان بازار رایانه برآورده می‌شود؟

به نظر حرف دل و درخواست همیشگی صنف فناوران رایانه مبنی بر معافیت کالاهای فناوری از مالیات بالاخره در آستانه برآورده شدن است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، یکی از درخواست‌های همیشگی فعالان حوزه ‌آی‌تی در طول سال‌های اخیر را معافیت کالاهای فناوری از مالیات مطرح کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از وضعیت قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها ؛ آینده‌ای آمیخته به ابهام برای همه شرکت‌ها!

احتمال معافیت کالاهای فناوری از مالیات

محمدرضا فرجی‌تهرانی در این مورد اعلام کرد: «کالای‌ آی‌تی در خیلی از کشورهای در حال توسعه از مالیات و مالیات ارزش افزوده معاف هستند، چراکه این محصولات مربوط به توسعه و آموزش هستند». وی در ادامه اظهارات خود از سایر کشورها و سیاست آن‌ها در مورد معافیت کالاهای فناوری از مالیات گفت:

«در بین کشورهای توسعه‌یافته اروپایی نیز حتی هلند که بالاترین مالیات را دارد، اما کالای آی‌تی در این کشور هم از مالیات ارزش افزوده معاف هستند».

فرجی همچنین ضمن اشاره به اینکه کالاهای آی‌تی کمک بسیار موثری به پیشرفت جامعه، زیرساخت سازمان‌ها و توسعه علم خواهند داشت، با تشریحات بیشتری بیان داشت: «در ایران که ماخذ واردات آن پنج درصد است، 9 درصد مالیات ارزش افزوده رقم هنگفتی است. اگر دولت این کالا را به عنوان سوبسید از مالیات معاف کند، به این صنف کمک خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره درخواست معافیت کالاهای فناوری از مالیات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر