;
coinex

باگ قابلیت تشخیص تصادف اپل دردسرساز شد؛ ناتوان در تمییز اسکی از خودرو!

قابلیت تشخیص تصادف اپل در آیفون‌های 14 و اپل واچ سری 8 برای تشخیص وقوع تصادف ارائه شد اما از آن موقع بارها مرتکب اشتباهات عجیبی شده است.

اپل در سری جدید آیفون‌های خود و اپل واچ سری 8 قابلیت جالبی را عرضه کرد که توانایی تشخیص وقوع تصادف را دارد و تماس به‌طور خودکار با اورژانس را برقرار می‌کند. ولی قابلیت تشخیص تصادف اپل از زمان عرضه مشکلاتی به همراه داشته و اخیراً در یک پیست اسکی با اینکه در واقع هیچ تصادفی رخ نداده اما 71 نوتیفیکیشن تصادف برای اورژانس ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: تشخیص رنگ پوست و تعصب نژادی اپل واچ منجر به شکایت دسته‌جمعی از اپل شده است!

اشتباهات قابلیت تشخیص تصادف اپل

در سری آیفون 14 اپل در زمان تصادف پس از تماس خودکار با اورژانس، مجدداً مرکز اورژانس به کاربر زنگ می‌زند. اگر کاربر گوشی خود را پاسخ ندهد، این سیستم فرض می‌کند که فرد تصادف کرده است و خودروی امدادی باید به محل او اعزام شود.

قابلیت تشخیص تصادف اپل

براساس گزارش Colorado Sun، اخیراً مرکز فوریت‌های شهرستان «سامیت» 71 پیام تصادف دریافت کرده که در واقع هیچ‌کدام از این پیام‌ها مربوط به تصادف واقعی نبوده‌اند. در این ماجرا قابلیت تشخیص تصادف اپل توقف‌های ناگهانی اسکی‌بازان را تصادف درنظر گرفته است.

همچنین مرکز فوریت‌های شهرستان «گرند»، دپارتمان پلیس «ویل» و شهرستان «پیتکین» به‌طور متوسط حدود 20 تماس خودکار در روز دریافت می‌کنند و دوباره به افراد زنگ می‌زنند، ولی به دلیل قرارگیری گوشی اسکی‌بازان زیر چند لایه لباس چون اسکی‌بازان معمولاً پاسخی به این تماس‌ها داده نمی‌شود. بنابراین، اورژانس ناچار به ارسال نیرو به آخرین موقعیت مکانی کاربر خواهد بود.

«ترینا دامر»، مدیر موقت مرکز فوریت‌های سامیت در این مورد اعلام کرده است که این تماس‌ها حجم بسیاری از وقت نیروها را می‌گیرد، اما در واقع هیچ‌کدام یک حادثه اورژانسی نیستند. درگیری نیروهای اورژانس با پیام‌های غیرواقعی جان شخص دیگری را که ممکن است واقعاً در خطر باشد، تهدید می‌کند.

اپل در این رابطه پاسخ داده است که در گفت‌وگو با کلانتر شهرستان گرند این ایراد را متوجه شده و در تلاش است تا آپدیتی برای رفع این مشکل منتشر کند. پیش از این هم قابلیت تشخیص تصادف اپل در شهربازی‌ها مشکل ایجاد کرده بود.

با این حال مراکز اورژانس نمی‌توانند این تماس‌ها را نادیده بگیرند، زیرا امکان تشخیص تماس‌های واقعی و غیرواقعی وجود ندارد و طبیعتاً با حدس‌وگمان هم نباید روی جان مردم ریسک کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اشتباهات قابلیت تشخیص تصادف اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر