;
coinex

احتمال توقف فروش اپل واچ به علت نقض حق اختراع رقیب!

با توجه به حکم جدید کمیسیون تجارت بین المللی (ITC) مبنی بر نقض پتنت‌های AliveCor توسط شرکت اپل، در حال حاضر احتمال توقف فروش اپل واچ تقویت شده است.

شرکت اپل به دلیل متهم شدن به نقض پتنت‌های مربوط به ویژگی ECG در اپل واچ از سال پیش با شرکت فناوری سلامت AliveCor در این راستا درگیری حقوقی پیدا کرده است. اکنون کمیسیون تجارت بین‌الملل (ITC) در حکم جدید خود این ادعا را تایید کرده و اعلام کرده است که اپل حق اختراع متعلق به AliveCor را نادیده گرفته است. این امر به نوبه خود می‌تواند احتمال توقف فروش اپل واچ در آمریکا را تقویت کرده و به نوعی خطر بزرگی برای کسب‌و‌کار کوپرتینویی‌ها محسوب خواهد شد.

در همین راستا، شرکت AliveCor در بیانیه‌ای که توسط 9to5Mac در گزارشی منتشر شده است، این موضوع را چنین توصیف می‌کند که تصمیم ITC نه تنها برای این شرکت، بلکه برای «سایر شرکت‌های نوآور کوچک» و همچنین مصرف‌کنندگان یک پیروزی بزرگ قلمداد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: لغو عرضه آیفون SE4 توسط اپل ؛ پایانی بر عصر گوشی‌های اقتصادی کوپرتینویی‌ها

احتمال توقف فروش اپل واچ از کجا قوت گرفت؟

درست پس از عرضه اپل واچ در سال 2015، شرکت AliveCor یک بند مخصوص برای این دستگاه با سنسورهای ECG تولید کرد تا ویژگی‌های این فناوری را به‌طور عمومی با عرضه این ساعت هوشمند نشان دهد. در همین راستا این شرکت فناوری خود را با اپل به اشتراک گذاشته تا توانایی انعقاد یک قرارداد مشارکت با آن را داشته باشد.

با وجود همه این خوش‌بینی‌ها، این همکاری هرگز صورت نپذیرفت و در سال 2018، اپل ‌واچ سری 4 با سنسور ECG که در ساعت قرار گرفته بود، عرضه شد. پس از این در سال 2021، AliveCor در ادعایی اپل را به سرقت پتنت‌های آن متهم کرده است و به همین دلیل درخواست خود مبنی بر ممنوعیت فروش اپل واچ در ایالات متحده را به ITC ارسال کرد. در مقابل، اپل نیز از هیئت محاکمه و استیناف ثبت اختراع (PTAB) خواست تا طی حکمی پتنت‌های این شرکت را باطل اعلام کند.

احتمال توقف فروش اپل واچ

این درگیری‌ها باز هم ادامه داشته و شرکت AliveCor در سال جاری ضمن تنظیم یک شکایت ضد انحصار اپل را متهم به محدود کردن دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به نمایشگر ضربان قلب کرده و ادعا کرد که این شرکت برنامه‌های رقبا را نیز مسدود می‌کند.

طبق آنچه در گزارش‌های موجود مورد توجه قرار گرفته است، این تصمیم توانایی این امر را دارد تا باعث اعلام یک حکم محرومیت محدود و توقف و انصراف شود و احتمال توقف فروش اپل واچ این شرکت به دلیل نقض این حق اختراع، در ایالات متحده را تقویت کند. این موضوع می‌تواند تأثیر بسیاری بر فروش اپل واچ بگذارد؛ زیرا اپل دیگر قادر نخواهد بود اپل واچ سری 8 یا اپل واچ اولترا را که دارای سنسور ECG بوده، در کشور آمریکا به فروش برساند.

به هر حال لازم به ذکر است که تصمیم نهایی درباره این مسئله را رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن خواهد گرفت. در همین راستا او 60 روز فرصت داشته تا تصمیم خود مبنی بر اینکه آیا اپل پتنت‌های AliveCor را نقض کرده است یا خیر، را اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احتمال توقف فروش اپل واچ به دلیل نقض پتنت‌های AliveCor چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر