;
coinex

قرص کرونا چینی در درمان کووید 19 از پاکسلووید فایزر بهتر است!

قرص کرونا چینی پیشرفتی در زمینه مبارزه با این ویروس منحوس است که توسط دانشمندان چینی توسعه داده شده و تأثیری شگفت‌انگیز دارد.

قرص کرونا چینی که ساخت دانشمندان این کشور است توانسته در اثرگذاری دفع این ویروس، امتیازی به مراتب بالاتر از قرص کرونا فایزر کسب کرده کند. این قرص “VV116” نام دارد و در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارد. این دارو نمونه مشابهی از داروی اولیه کرونا به نام “رم‌دسیور” است که در فاز اول ابتلا به این ویروس با قیمت‎‌های نجومی در بازار به فروش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: شکست استراتژی چین برای کنترل کرونا ؛ 37 میلیون ابتلا در یک روز ثبت شد!

قرص کرونا چینی جدید با اثرگذاری قوی ساخته شد

یک قرص ضد ویروسی جدید برای درمان کرونا به نام VV116 در چین فاز 3 آزمایش بالینی خود را با موفقیت به پایان رساند. دانشمندان در طول این آزمایش متوجه شدند که این دارو به اندازه قرص «پاکسلووید» (Paxlovid) شرکت فایزر در مهار بیماری خفیف تا متوسط بیماران پرخطر تأثیرگذار است، اما عوارض کمتری نسبت به آن دارد.

نتایج آزمایش این قرص درمان کرونا که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، نشان می‌دهد که این درمان نسبت به قرص Paxlovid که برای بیماران پرخطر توسعه داده شده است، عوارض جانبی کمتری به همراه دارد. در بین بیمارانی که قرص آزمایشی موسوم به VV116 را مصرف کردند، حدود 67 درصد عوارض جانبی را گزارش کردند، در صورتی که این میزان برای قرص Paxlovid حدود 77 درصد است.

این قرص جدید همچنین کمتر از Paxlovid به دلیل واکنش با داروهای دیگر مانند داروهای بی‌خوابی، تشنج یا فشار خون بالا، عوارض جانبی غیرمنتظره‌ای ایجاد می‌کند.

قرص کرونا چینی جدید با اثرگذاری قوی ساخته شد

VV116 شباهت زیادی با داروی ضد ویروسی رمدسیویر دارد که سازمان غذا و دارو آن را به عنوان انفوزیون IV تأیید کرده است. اما تیم سازنده داروی جدید، شرکت‌های داروسازی Junshi Biosciences و Vigonvita Life Science فرمول را تغییر دادند تا بدن بیماران بتواند آن را به شکل قرص جذب کند. Gilead Sciences که رمدسیویر را توسعه داده است، نسخه خوراکی مشابهی از داروی خود را آزمایش می‌کند.

در آزمایش VV116، بیش از 380 نفر دارو را مصرف کردند، در حالی که گروهی با اندازه مشابه Paxlovid را مصرف کردند. هر دو گروه طی یک دوره 5 روزه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

قرص کرونا چینی جدید با اثرگذاری قوی ساخته شد

میانگین زمان بهبود که به‌عنوان عدم وجود علائم کووید-19 برای دو روز متوالی تعریف می‌شود، برای افرادی که VV116 مصرف کرده بودند، چهار روز و برای کسانی که با Paxlovid درمان شده بودند، پنج روز بود. پس از چهار هفته، حدود 98 درصد از تمام شرکت‌کنندگان بهبود یافتند و هیچ فردی به کرونا شدید مبتلا نشد.

درباره عوارض جانبی خاص، حدود 26 درصد از شرکت‌کنندگانی که Paxlovid مصرف کردند، گفتند که این دارو حس چشایی آنها را تغییر می‌دهد. در مقابل، فقط 4 درصد از افرادی که VV116 کردند چنین تجربه‌ای داشتند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قرص کرونا چینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر