;
coinex

شکست استراتژی چین برای کنترل کرونا ؛ 37 میلیون ابتلا در یک روز ثبت شد!

بلومبرگ ضمن اعلام 37 میلیون مبتلای جدید به کرونا در روز 29 آذر، از شکست استراتژی چین برای کنترل کرونا خبر داده است.

بر اساس تخمین‌های مقامات بهداشتی دولت چین و گزارشی از بلومبرگ، خبری مهم از آمار ابتلا به کرونا در چین منتشر شده است. به گزارش بلومبرگ، این آمارها در جلسه‌ای در کمیسیون ملی بهداشت چین ارائه شدند.

بر اساس این آمار، در تاریخ 20 دسامبر (29 آذرماه) نزدیک به 37 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین در کنار این آمار ذکر شده است که از ابتدای ماه دسامبر تاکنون چیزی بالغ بر 248 میلیون چینی، برابر با 18 درصد از جمعیت این کشور گرفتار این بیماری منحوس شده‌اند. آمار به‌دست آمده از آن جهت مهم است که آخرین رکورد مبتلایان روزانه در کشور چین با تعداد 4 میلیون نفر در ماه ژانویه 2022 به ثبت رسیده بود. گفتنی است که آمار رسمی چین برای روز 20 دسامبر، 3049 مبتلای جدید اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: جنگ تکنولوژیکی اقتصادهای برتر جهان ادامه دارد؛ آمریکا در اندیشه اعمال تحریم‌های جدید علیه چین!

علت شکست استراتژی چین برای کنترل کرونا

همه این موارد در حالی است که پکن به‌دنبال اعتراضات خیابانی در چند هفته گذشته، دستور به لغو محدودیت‌های کرونا داد. این موضوع حالا تبدیل به یک موج گسترده‌ای از انتشار ویروس کرونا امیکرون شده است. این اتفاق از آن جهت قابل پیش‌بینی بود که عده بسیار کمی از شهروندان چینی به‌خاطر سیاست کووید صفر از ایمنی طبیعی بهره‌مند شده بودند.

شکست استراتژی چین برای کنترل کرونا
علت شکست استراتژی چین برای کنترل کرونا

در همین راستا «آنتونی فاوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا چند هفته پیش در هشداری اعلام کرد که اگر چین تدابیر لازم برای کنترل بیماری را مورد توجه قرار ندهد، احتمالاً باید منتظر افزایش جهش دوباره ویروس کرونا در چین باشد.

همچنین گفتنی است که این کشور دیگر ابتلاهای بدون علامت را در آمار رسمی خود ذکر نمی‌کند؛ به همین دلیل مقیاس واقعی زنجیره انتقال کاملاً مشخص نیست. علاوه‌براین، چین تعریف خاصی را برای مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا تعیین کرده است و تنها تلفات بر اثر ذات‌الریه و نارسایی ریوی را در آمارهای رسمی خود وارد می‌کند.

حال اما کمیسیون ملی بهداشت چین در تخمینی اعلام کرده است که بیشتر از نصف ساکنان استان سیچوان در جنوب غرب این کشور و در شهر پکن مبتلا به کرونا شده‌اند. البته اینکه مسئولان چینی دقیقاً چگونه به این آمار رسیده‌اند، مسئله‌ای است که هنوز نامشخص است. این درحالی‌است‌که بسیاری از کشورها در تعیین نرخ دقیق ابتلاها با مشکلاتی روبرو بوده‌اند، چون انجام آزمایش‌های گسترده امری آسان قلمداد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکست استراتژی چین برای کنترل کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر