;
coinex

بیشترین حملات هکری به پیامرسان ایتا انجام شد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگویی ادعا کرد که بیشترین حملات هکری به پیامرسان ایتا بوده که طبق اعلام او منشاء این حملات DDoS از خارج کشور بوده است.

امیر لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت جزئیات حمله سایبری به پیام‌رسان‌های داخلی را در گفت‌وگویی با صداوسیما اعلام کرده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت عقیده دارد که حملات هکری به پیامرسان ‌های داخلی که مانع خدمت توزیع شده (DDoS) بوده از خارج کشور و از حدود 4 هزار و 339 مبدا مختلف در سراسر دنیا رخ داد و بیشترین حجم حملات هکری به پیامرسان ایتا بوده است. طبق اظهارات او در سه ماه اخیر حملات سایبری به کشور افزایش یافته، اما حملات DDoS در آذر ماه به اوج خود رسیده که از جمله این حملات، حمله به پیام‌رسان‌های داخلی از سوم دی ماه بوده است.

بیشتر بخوانید: حمله گروه هکری انانیموس به سایت فرودگاه امام خمینی [+جزئیات]

جزئیات حملات هکری به پیامرسان ایتا

امیر لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، در بامداد روز چهارم دی ماه، در شبکه اجتماعی بومی «ویراستی» اظهار داشت: «در اوج استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی، حمله‌های شدید منع خدمت توزیع شده (DDoS) از خارج کشور برای جلوگیری از سرویس‌دهی مناسب پیام‌رسان‌ها آغاز شده است».

حملات هکری به پیامرسان ایتا

طبق اظهارات لاجوردی حملات از حدود 4 هزار و 339 مبدا مختلف در سراسر دنیا به سوی پیام‌رسان‌های داخلی صورت گرفته که نزدیک 30 درصد حملات از آمریکا و 26 درصد از آلمان بوده است و کمتر از ۵۰ درصد حملات نیز از سایر کشورها بوده است. او همچنین عقیده دارد که حجم حملات بسیار قابل‌توجه بوده و از مرز 30 گیگابیت بر ثانیه نیز عبور کرده است.

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه ضمن اشاره به جلوگیری و دفع این حملات به کمک سرویس امنیتی DDoS Mitigation اعلام کرد: «این خدمت، سرویسی است که در گام نخست ورود مهاجم به لبه ورودی فضای مجازی کشور قرار می‌گیرد و هدفش کاهش و مقابله با این نوع حملات سایبری است. عملکرد این سرویس به این صورت است که ابتدا این موضوع را بررسی می‌کند که حجم ترافیک و درخواست‌هایی که وارد کشور می‌شود ترافیک یا درخواست عادی است یا خیر».

او افزود: «اگر ترافیکی را به عنوان ترافیک غیرعادی تشخیص دهد، در گام بعدی بررسی می‌کند که این ترافیک غیرعادی توسط انسان تولید شده یا روبات، در نهایت اگر تشخیص دهد که ترافیک توسط روبات تولید شده، به حذف ترافیک غیرعادی و مقابله با آن می‌پردازد».

لاجوردی در پایان مجدداً جزئیات این حمله را توصیف کرد: «از شب سوم دی ماه حدود ساعت 22 یعنی زمان اوج مصرف کاربران در فضای مجازی، حملات DDoS با هدف از دسترس خارج کردن پیام‌رسان‌های داخلی آغاز و این حملات تا 4 صبح روز چهارم دی ماه ادامه داشت و بیشترین حجم حملات نیز روی پیام‌رسان ایتا بوده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حملات هکری به پیامرسان ایتا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر