;
coinex

پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک ؛ اطلاعات کاربران را خودت بخر قبل از اینکه جریمه شوی!

خرید اطلاعات 400 میلیون اکانت‌ شبکه اجتماعی توییتر، پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک بوده، این هکر توانسته به بسیاری از اطلاعات کاربران دست پیدا کند.

یک هکر ناشناس ادعا می‌کند که به 400 میلیون حساب کاربری توییتر دسترسی پیدا کرده است. او اعلام کرده که با پیدا کردن چند روزنه امنیتی در سیستم، توییتر را هک کرده است. داده‌هایی که او در دست دارد شامل ایمیل‌ها و شماره تلفن افراد مشهور، شرکت‌ها، کاربران عادی و تعداد زیادی نام کاربران خاص است. حال پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک خریداری این اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: سقوط آزاد دارایی‌های ایلان ماسک از زمان خرید توییتر ؛ این معامله شوم!

جزئیات پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک

فروشنده که از نام مستعار ریوشی در دارک وب استفاده می‌کند، یک «دسترسی آزمایشی» به 1000 حساب توییتر باز کرده است تا یک خریدار بالقوه بتواند صحت افشای اطلاعات را تأیید کند. در این «دسترسی نمونه»، خریدار می‌تواند اطلاعات شخصی حساب دونالد ترامپ جونیور، متخصص امنیت سایبری آقای برایان کربس و دیگر افراد مشهور را بیابد.

پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک

وی اعلام کرده است که: «توییتر یا ایلان ماسک! اگر این مطلب را می‌خوانید، در حال حاضر با جریمه‌ای بیش از جریمه 5.4 میلیون بخاطر نقض قوانین GDPR مواجه هستید و جریمه 400 میلیون کاربر وضعیت بسیار بدتری برای شما است. بهترین گزینه شما برای اجتناب از پرداخت 276 میلیون دلار جریمه نقض GDPR مانند فیس بوک (به دلیل حذف 533 میلیون کاربر) این است که این داده ها را به طور انحصاری خریداری کنید».

قبلاً گزارش‌هایی مبنی بر بررسی توییتر از سوی اتحادیه اروپا برای نشت اطلاعات 5.4 میلیون کاربر منتشر شده بود. این افشای اطلاعاتی قبل از ریاست ایلان ماسک بر توییتر اتفاق افتاد. اما اگر این مسئله درست باشد، او از پذیرش این مسئولیت شانه خالی نخواهد کرد. اگر اتحادیه اروپا شواهدی مبنی بر افشای اطلاعات پیدا کند، احتمالاً توییتر محکوم به پرداخت 4 درصد از گردش مالی سالانه خود به عنوان جریمه خواهد شد.

در زمان نگارش این خبر، به پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک واکنشی نشان داده نشده است. به نظر می‌رسد نشت داده تایید شده است. حدس‌هایی وجود دارد که هکر می‌تواند از طریق یک آسیب‌پذیری API وارد سیستم شود، که عامل تهدید را قادر می‌سازد تا از هر ایمیل و تلفن باخبر شود و نمایه توییتر را بازیابی کند. این شبیه به نشت اطلاعات 533 میلیونی فیس بوک است که در سال 2021 اتفاق افتاد. به گفته آلون گال، یکی از بنیانگذاران هادسون راک، در واقع، متا در آن ماجرا 275 میلیون دلار خسارت پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیشنهاد هکر توییتر به ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر