;
coinex

افزایش حقوق در سال 1402 به صورت پلکانی انجام می‌شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس خبر از احتمال تصویب افزایش حقوق در سال 1402 برای کارکنان دولت به صورت پلکانی داده است.

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خبری نسبت به افزایش حقوق در سال 1402 واکنش نشان داده و طبق اعلام او احتمالاً براساس مصوبه مجلس شاهد افزایش پلکانی حقوق‌ کارکنان دولت در سال آینده خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه ضمن واکنش نسبت به جزئیاتی از لایحه بودجه 1402 بیان داشت: «در لایحه بودجه سال 1402 افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت درنظر گرفته شده است».

بیشتر بخوانید: حداقل حقوق کارمندان در سال 1402 مشخص شد

جزئیات افزایش حقوق در سال 1402

کوچکی‌نژاد همچنین درباره منابع تامین حقوق کارکنان دولت بیان کرد: «در بخش منابع 700 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی و حدود 250 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دولت منابع درآمدی پیش‌بینی شده است».

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد برنامه‌های تامین درآمد گفت: «در ارتباط با تامین درآمد از محل فروش اوراق طبق قانون برنامه ششم دولت باید تا صفحه 80 هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد اما اینکه بودجه 1402 بر اساس قانون برنامه ششم تصویب خواهد شد یا هفتم باید منتظر بمانیم تا چه سرنوشتی رقم خواهد خورد». وی درمورد افزایش حقوق کارکنان در سال آینده افزود:

«البته ممکن است با مصوبه مجلس حقوق کارکنان دولت در سال آینده به صورت پلکانی افزایش یابد به این شکل که کارکنانی که دریافتی پایین‌تری دارند از افزایش حقوق بالاتر و کارکنانی که بالاترین حقوق ها را دارند از افزایش حقوق کمتری برخوردار شوند».

کوچکی‌نژاد در پایان اظهارات خود تاکید کرد: «همچنین در لایحه بودجه سال 1402 صادرات یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت در روز با قیمت بشکه ای 800 دلار پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است. در حوزه مصارف حدود 300 هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش عمرانی تخصیص پیدا کرده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش حقوق در سال 1402 به صورت پلکانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    در این فرصت کم خیلی پوست کنده و سرانگشتی مسئله را عنوان میکنم.نوع برخورد مسئولان با بازنشستگان مثال عینی شیپور را از سر گشاد آن زدن است. واما بعد….شما سود پولی را که طی سی سال از حقوق ما کسر کرده اید روز شمار حساب کنید؛همان را بدهید که منتی سر ما نباشد!!.البته یادتان باشد که چهل و هشت سال پیش که از حقوق من کسر میکردید،یک شانه تخم مرغ 9 تومان بوده!!( هر ماه حدوداّ 11 شانه تخم مرغ که به قیمت امروز میشود کمی بیشتر از 1 ملیون تومان). بنابراین فکر نکنید منظور من (تومان) کم ارزش امروز است چون (صندوق بازنشستگی) با پولهای کسر کرده از حقوق، از همان چهل و هشت سال پیش ( و البته قبل تر از آن) معامله و ساخت و ساز میکرده. اگر امروز 100 نفر ماهی مثلا( 1 ملیون تومان) به صندوقی ( تمثیلی) بدهند، می توانند سی سال بعد ماهی (20 میلیون) تومان حقوق بگیرند.از آنجا که این تعداد نفرات هر سال اضافه میشوند، سی سال بعد(سود حاصل ازین درآمد،+ واریز دائم نفرات اضافه شده و ایضاّ سود حاصل از کسر حقوق ایشان)، پرداخت مبلغ مورد نظر را براحتی ممکن میکند. به عبارت ساده تر دریافتی از آینده گان( آنها که دائم اضافه می شوند) حقوق بازنشستگان قبلی را تامین میکند و صندوق با خیال راحت به انجام معاملات سودمند خود ادامه می دهد.بنابراین بحث در باره این چند غاز دریافتی بازنشستگان که سالهاست ادامه دارد یک بحث کاملا انحرافی است. یعنی بحثی است که فقط اذهان را از واقعیت موضوع دور نگه میدارد.

    پاسخ