;
coinex

پایان پشتیبانی امنیتی ویندوز 7 و 8 از هفته آینده

پایان پشتیبانی امنیتی ویندوز 7 و 8 تا هفته آینده اجرایی می‌شود. کاربران هرچه زودتر سیستم‌عامل دستگاه خود را به ویندوز 10 یا 11 آپدیت کنید.

بنابه اعلام مایکروسافت، پایان پشتیبانی امنیتی ویندوز 7 و 8 تا هفته آینده اجرایی می‌شود. غول فناوری ساکن ردموند در نظر دارد تا همه کاربران سیستم‌عامل محبوب ویندوز را به آپدیت آخرین نسخه از این سیستم‌عامل ترغیب کند. این یک رویه عادی در شرکت‌های بزرگ تکنولوژی است که پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل خود را به پایان برسانند.

بهتر است بدانید زمانی‌که یک شرکت بزرگ مثل مایکروسافت اعلام می‌کند که نسخه‌های قدیمی از سیستم‌عاملش را از برنامه پشتیبانی خارج می‌کند، یعنی هیچ‌گونه آپدیت امنیتی برای این نسخه منتشر نخواهد شد. این یعنی اینکه سیستم‌عامل به شدت در برابر حملات سایبری ضعیف می‌شود و هکرها به راحتی می‌توانند اطلاعات شما را استخراج و از آنها سوءاستفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اطلاعات قابلیت نوت پد ویندوز 11 فاش شد

پایان پشتیبانی امنیتی ویندوز 7 و 8 اعلام شد

مایکروسافت از تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ۱۴۰۱)، دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ منتشر نخواهد کرد و به پشتیبانی فنی از این دو سیستم‌عامل پایان خواهد داد و کاربران این دو نسخه از ویندوز فقط یک هفته‌ فرصت دارند نسبت به به‌روزرسانی کامپیوتر خود اقدام کنند. علاوه‌براین باید اشاره کنیم مایکروسافت اج ۱۰۹، آخرین نسخه‌ی این مرورگر است که از سیستم‌عامل‌های مذکور پشتیبانی می‌کند.

البته عدم دسترسی به نسخه‌های جدید اج، تنها مشکلی نیست که ویندوز ۷ و ۸٫۱ با آن مواجه شده‌اند. به‌نوشته‌ی ورج، گوگل در ماه اکتبر اعلام کرد مرورگر کروم از تاریخ هفتم فوریه ۲۰۲۳ از ویندوز ۷ و ۸٫۱ پشتیبانی نخواهد کرد. اگرچه امکان استفاده از این دو مرورگر روی سیستم‌عامل‌های مورداشاره وجود دارد اما کاربران دیگر قابلیت‌های جدید و وصله‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد. علاوه‌براین، پشتیبانی از WebView2 که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد محتوای مبتنی‌بر وب را در برنامه‌های خود جاسازی کنند، از ۱۰ ژانویه پایان خواهد یافت.

پایان پشتیبانی امنیتی ویندوز 7 و 8 اعلام شد

مهلت یک‌هفته‌ای مایکروسافت برای افرادی که همچنان از کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۷ استفاده می‌کنند بسیار کوتاه به‌نظر می‌رسد. درحال‌حاضر حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند که باید در بازه‌ی زمانی اعلام‌شده، نسبت به به‌رورزسانی آن اقدام کنند. نظرسنجی Lansweeper از ۲۷ میلیون دستگاه ویندوزی که در اکتبر سال گذشته انجام شد، نشان داد تعداد کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز ۷، XP یا ویندوز ۸ بیشتر از تعداد رایانه‌هایی است که ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کنند.

به‌هرحال، مایکروسافت از مدتی قبل بارها به کاربران هشدار داد تا سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنند. این شرکت اولین‌بار درسال ۲۰۲۰ به پشتیبانی رسمی از ویندوز ۷ پایان داد و درحال‌حاضر به‌روزرسانی‌های جدید این سیستم‌عامل فقط برای افرادی ارائه می‌شود که هزینه‌ای برای پشتیبانی سه‌ساله از وصله‌های امنیتی پرداخت کرده‌اند.

اگر همچنان از ویندوز ۷ یا ۸٫۱ استفاده می‌کنید، احتمالاً اکنون بهترین زمان برای ارتقا به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ است. اگر امکان انجام این‌کار را ندارید، مایکروسافت توصیه می‌کند تا قبل‌از ۱۰ ژانویه، کامپیوتر خود را ارتقا دهید تا از بروز هرگونه مشکل امنیتی احتمالی، جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پایان پشتیبانی امنیتی ویندوز 7 و 8 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر