;
coinex

VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک ؛ سنگ تمام گوگل برای رقیبان

VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک عرضه شد. گوگل علاوه بر اندروید و iOS، بالاخره VPN اختصاصی خود را برای رقیبان همیشگی‌اش (مایکروسافت و اپل) نیز منتشر کرد.

VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک نیز منتشر شد. Google One VPN نام VPN اختصاصی گوگل است که الان برای تمامی سیستم‌عامل‌های پرکاربر جهان در دسترس است. اما برای استفاده از این VPN، باید اشتراک ماهانه و سالانه خریداری کنید. لازم به ذکر است که، برای استفاده از این VPN بر روی ویندوز و مک باید اشتراک ممتاز با حجم 2 ترابایت را خریداری کنید.

اما مبلغ این اشتراک ماهانه 9/99 و سالانه 99.9 دلار است که برای کاربران ایرانی با توجه به نوسان بالای قیمت دلار، هزینه بسیار گزافی‌ به نظر می‌رسد. اما گوگل دو طرح پایه و استاندارد نیز برای تهیه Google One VPN در نظر گرفته است. که هزینه اشتراک ماهانه آنها به ترتیب، 1/99 و 2.99 دلار است.

بیشتر بخوانید: علت حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی ؛ وزیر ارتباطات از پیگیری بین‌المللی خبر داد!

VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک منتشر شد

وی پی ان اختصاصی گوگل تحت عنوان Google One VPN که پیش از این ابتدا در دسترس اندروید و سپس iOS قرار گفته بود، حالا به دو سیستم عامل ویندوز و مک راه پیدا کرده است. این وی پی ان در دسترس عموم قرار دارد و امکان دریافت آن با اشتراک‌های مختلف ماهانه یا سالانه مهیا است.

VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک
VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک

کاربران مک جهت استفاده از این وی پی ان باید یک اکستنشن خاص را فعال کنند، گزینه اجرای برنامه بعد از شروع به کار کامپیوتر را انتخاب کنند و تنظیمات مربوط به VPN را انجام بدهند. نهایتاً پس از ورود به حساب گوگل خود کافی است که روی دکمه فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی وی پی ان ضربه بزنند تا به شبکه مجازی گوگل دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است که VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک فقط پیش روی مشترک‌های طرح 2 ترابایتی یا بالاتر قرار گرفته است. از این رو، مشترک‌های طرح پایه 100 گیگابایتی یا طرح استاندارد 200 گیگابایتی از این VPN محروم خواهند بود. کاربران با اشتراک ماهانه 9.99 دلار یا سالانه 99.9 دلار از ظرفیت 5 کاربری برخوردار می‌شوند. ضمن اینکه پشتیبانی بهتر و بازگشت 10 درصدی پول در گوگل استور هم نصیب آن‌ها می‌شود.

این موضوع باعث شده است افرادی که از رایانه‌های شخصی با ویندوز ۱۰ یا آخرین سرفیس پرو ۹ با پردازنده SQ۳ استفاده می‌کنند، شانسی برای استفاده از این سرویس گوگل نداشته باشند (البته کاربرانی که مک‌های مبتنی بر سیلیکون اپل دارند، می‌توانند بدون مشکل از این برنامه استفاده کنند).

VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک

سرویس VPN گوگل One پس از عرضه اولیه در سال ۲۰۲۰، کشورهای مختلفی را تحت پشتیبانی خود قرار داده است. این کشورها عبارت‌اند از: «اتریش، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، نروژ، کره جنوبی، اسپانیا، سوئیس، تایوان، بریتانیا، و ایالات متحده.»

همانطور که مشاهده می‌کنید، نام ایران در بین این کشورها دیده نمی‌شود و کاربران با IP ایران، امکان استفاده از این سرویس را ندارند. در زمان نگارش این مطلب امکان دانلود Google One VPN وجود ندارد، ولی به زودی دانلود آن برای عده‌ای ممکن می‌شود و طی چند روز آینده در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه VPN اختصاصی گوگل برای ویندوز و مک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر