;
coinex

صادرات ال 90 ایرانی به روسیه توسط سایپا انجام می‌شود

سایپا خبر از صادرات ال 90 ایرانی به روسیه داده است. به نظر گروه خودروسازی سایپا به دنبال ساخت ال 90 ایرانیزه با موتور ME16 برای صادرات به روسیه است.

محمد علی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از قصد و برنامه این خودروساز جهت تولید 650 هزار دستگاه خودرو برای سال 1401 خبر داده است. از این تعداد کل، 10 هزار دستگاه تعهدات صادرات، 100 هزار دستگاه خودرو وارداتی و مونتاژی به همراه 540 هزار دستگاه خودرو تولید داخل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پایان عصر قرعه‌کشی خودرو در سایپا ؛ عرضه تنها در بورس کالا!

صادرات ال 90 ایرانی به روسیه ؛ تولید گروه خودروسازی سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه نسبت به دستیابی به اهداف تولید خودرو در این شرکت اعلام کرد: «تا هفته قبل حدود 400 هزار دستگاه خودرو به دست مشتریان رساندیم و تعداد تعهدات معوق نیز به زیر یک هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. ضمن این‌که برای تنظیم بازار تولید سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 92 هزار دستگاه افزایش یافته است».

صادرات ال 90 ایرانی به روسیه توسط سایپا انجام می‌شود
تصاویر P90 سایپا ال 90 ایرانی

محمد علی تیموری در ادامه خبر جالبی درباره تولید یک محصول صادراتی به مقصد بازار خودرو روسیه را اعلام کرد: «خودرو جدیدی با نام P90 در حال آماده‌سازی بوده که روی پلتفرم ساندرو ساخته شده و قادر به پاس کردن استانداردهای 85گانه است».

وی ضمن تاکید بر تجهیز این خودرو به پیشرانه ME16، افزود:

«در مگاموتور در حال راه‌اندازی خط تولید آن هستیم و حتی نخستین مدل‌های آن نیز به تولید رسیده که در بهمن‌ماه خط تولید آن را افتتاح خواهیم کرد. همچنین کشور روسیه به‌عنوان بازار هدف این خودرو خواهد بود».

صادرات ال 90 ایرانی به روسیه توسط سایپا انجام می‌شود
سایپا P90 / ال 90 ایرانیزه

مدیرعامل سایپا در پایان بیانات خود اشاره داشت: «کشورهای عراق و ونزوئلا به‌عنوان بازارهای صادراتی سال 1401 این گروه خودروسازی محسوب می‌شوند که تاکنون توانستیم نخستین محموله‌ها را به این دو کشور ارسال کنیم. در واقع هزار دستگاه خودرو به عراق به‌شکل CKD و به ونزوئلا نیز مجموعه اول هزار دستگاهی را ارسال کردیم. ضمن این‌که مجموعه دوم دو هزار دستگاهی صادرات به این کشور نیز در حال آماده‌سازی است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صادرات ال 90 ایرانی به روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اینجانب تابحال هیچ گونه ماشین نگرفتم اخرکدملی ۳تا۷۷۷فوری اجاره میدم تماس ۰۹۲۲۶۵۸۴۴۹۱

    پاسخ