;
coinex

تعدیل نیروی گسترده در نتیجه اختلالات اینترنتی ؛ توقف روند استخدامی نیمی از شرکت‌ها!

تعدیل نیروی گسترده در نتیجه اختلالات اینترنتی در کشور رواج پیدا کرده است. فروش پایین محصولات و میزان درآمد، پایه‌های اقتصاد دیجیتال را به لرزه درآورد.

تعدیل نیروی گسترده در نتیجه اختلالات اینترنتی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و عدم دسترسی به سرورهای خارجی موجی از نگرانی را در دل فعالان صنعت اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است.

در یک گزارش جدید مشخص شده است که حدود 43 درصد از شرکت‌های اینترنتی روند استخدام نیروی جدید را متوقف کرده‌اند. در این آمار همچنین علاوه بر شرکت‌های اینترنتی، 80 درصد سازمان‌ها نیز تمایلی به جذب نیروی کار جدید ندارند.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات از آغاز پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبر داد

تعدیل نیروی گسترده در نتیجه اختلالات اینترنتی رواج پیدا کرده است

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد 43 درصد از بنگاه‌ها به دلیل محدودیت‌های اینترنتی بیشتر از نیمی از برنامه‌های استخدام خود را متوقف کرده یا به تعویق انداخته‌اند

نتایج یک پژوهش پیرامون اثر محدودیت‌های اینترنتی چهار ماهه اخیر نشان می‌دهد، عدم دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی منجر به تعدیل نیروی انسانی شرکت‌ها، کاهش حقوق و دستمزد، توقف برنامه‌های توسعه‌ای و در نهایت افزایش نااطمینانی از آینده شده است.

این مطالعه که توسط استارتاپ خدمات کاریابی «جاب ویژن» انجام شده، نشان می‌دهد از میان 400 بنگاه کوچک و بزرگ که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، 43 درصد از بنگاه‌ها به دلیل محدودیت‌های اینترنتی اخیر، بیشتر از نیمی از برنامه‌های جذب و استخدام خود را متوقف کرده یا به تعویق انداخته‌اند.

در ضمن حدود ۸۰ درصد سازمان‌ها، برنامه‌های جذب و استخدام خود را کاهش داده‌اند. ۴۵ درصد از بنگاه‌ها یا کسب و کارهایی که به اینترنت وابسته‌اند، تصمیم به کاهش پرداختی‌شان به کارکنان گرفته‌اند یا مجبور به پرداخت با تاخیر دستمزدها شده‌اند.

تعدیل نیروی گسترده در نتیجه اختلالات اینترنتی رواج پیدا کرده است

یافته‌های این مجموعه نشان می‌دهد از هر ۵ سازمان یک سازمان بیش از ۳۰ درصد نیروی کار خود را به علت نابسامانی اوضاع کسب و کار در اثر محدودیت‌های اینترنتی اخیر تعدیل کرده است. داده‌های جاب‌ویژن نشان می‌دهد در حالی که هنوز مدت طولانی از فیلتر شبکه‌های اجتماعی نگذشته، از هر ۵ نفر یک نفر کار خود را از دست داده است. ۱۶ درصد شاغلان هم انتظار دارند به زودی از کار اخراج شوند.

در این میان محدودیت‌های اینترنتی بیشترین آسیب را به طراحان گرافیک و موشن‌گرافی زده است. متخصصان دیجیتال مارکتینگ و سئو، بازرگانی و تجارت، مدیر محصول و تولید محتوا هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

داده‌های موجود نشان می‌دهد در محدودیت‌های اینترنتی اخیر، مشخصا فیلترینگ اینستاگرام تاثیر عمیقی بر زندگی افرادی داشته که از این شبکه اجتماعی محبوب ارتزاق می‌کرده‌اند.

به ‌طوری که بیش از نیمی از اخراج‌ها به شکل مستقیم نتیجه محدودیت دسترسی به اینستاگرام بوده است. در ضمن اینکه نزدیک به ۸۰ درصد از کسانی که کار خود را از دست داده‌اند، باور داشته‌اند که محدود شدن دسترسی همگانی به اینستاگرام، دلیل اصلی اخراج‌شان بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعدیل نیروی گسترده در نتیجه اختلالات اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر