;
coinex

مشکل سایت ایران خودرو طرح فروش آنلاین را حضوری کرد؛ هجوم خریداران به نمایندگی‌ها!

از آغازین لحظات آغاز طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو برای 4 محصول محبوب خود، مشکل سایت ایران خودرو کاربران را در بحبوحه اختلالات اینترنتی این روزهای کشور سرگردان کرده است.

بنابر گزارش‌ها و در نتیجه مشکل سایت ایران خودرو از لحظه آغاز طرح فروش فوق العاده ایران خودرو بسیاری از کاربران قادر به ورود به سایت نیستند. طرح فروش ایران خودرو از روز گذشته یعنی 18 دی 1401 آغاز شد اما اندکی بعد مشکل ورود به سایت ایران خودرو متقاضیان را از ثبت نام ناکام گذاشت. بسیاری از متقاضیان هم برای جا نماندن از طرح، اقدام به مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین نمایندگی‌های ایران‌خودرو کردند و بلبشوی عجیبی شکل گرفته است! در این بین ایران خودرو قول مساعد برای رفع مشکل سایت هم داده است!

بیشتر بخوانید: طرح فروش پیکاپ فوتون تونلند G7 ایران خودرو [+شرایط و قیمت]

مشکل سایت ایران خودرو

شب گذشته خبر تمدید طرح فروش ایران خودرو منتشر شد. طرحی که ابتدا قرار بود تا 20 دی ماه برقرار باشد، حالا با تمدید یک روزه مهلت ثبت نام تا 21 دی برقر است و متقاضیان تا چهارشنبه فرصت دارند با مراجعه به سامانه www.ikco.ir ثبت نام کنند.

این وضعیت در حالی است که امروز 19 دی ماه و در دومین روز ثبت نام، همچنان مشکل ورود به سایت ایران خودرو برقرار است و متقاضیان امکان ثبت نام ندارند.

این نخستین باری نیست که هنگام ثبت نام یا اعلام نتایج قرعه‌کشی، سامانه ایران خودرو دچار اختلال می‌شود. اختلالی که علت آن مشخص نیست. برخی از مقامات این شرکت می‌گویند علت اختلال، مشکلات زیرساختی سایت است اما برخی دیگر از مردم معتقدند که چنین اختلالی امکان ثبت نام برای مردم عادی را از بین می‌برد و فقط به افراد و گروه‌های خاص اجازه ثبت نام خودرو را می‌دهد.

مشکل سایت ایران خودرو طرح فروش آنلاین را حضوری کرد؛ هجوم خریداران به نمایندگی‌ها!
چندین بار آزمایش وضعیت سایت ایران خودرو در حالات مختلف توسط تکراتو، به نتیجه‌ای بهتر از آنچه مشاهده می‌کنید نینجامید!

بدین ترتیب مشتریان برای اینکه از قافله فروش آبی‌های جاده مخصوص عقب نمانند به نزدیک‌ترین نمایندگی ایران خودرو مراجعه کردند. حجم بالای تقاضا باعث شد تا از روز گذشته این نمایندگی‌ها با ازدحام جمعیت مواجه شوند و حتی صف‌های طولانی در آن‌ها تشکیل شود.

با این حال کاری از دست نمایندگی‌ها هم ساخته نبود و متصدیان، مشتریان را به صبوری تا رفع مشکلات فنی و بازیابی سایت دعوت می‌کردند. البته برای مشتریانی که در چهل و یک دوره قرعه‌کشی فروش محصولات ایران خودرو موفق به خرید خودرو نشده‌اند، یک روز معطلی برای رفع مشکلات اینترنتی چندان سخت و طاقت‌فرسا نیست.

تداوم اختلال در فروش؛ رانتی برای دارندگان اینترنت طبقاتی!

بنابر ادعای ایران خودرو از ساعاتی پیش این اختلال رفع شده ست. با این وجود پیگیری‌ها همچنان از عملکرد ضعیف و کند سایت حکایت دارد به نحوی که عملا ثبت نام در طرح میسر نیست. گویا رانت موجود در این طرح، گذشته از هجوم مشتریان به نمایندگی‌ها باعث مراجعه گسترده مردم به سایت فروش اینترنتی هم شده است.

البته این اتفاقی است که پیش از طرح‌های قرعه‌کشی هم همواره رخ می‌داد و در زمان‌های فروش سایت خودروسازان از دسترس بسیاری از شهروندان خارج می‌شد. حال علاوه بر رانت مادران دارای بیشتر از یک فرزند و مالکان خودروهای فرسوده، کسانی هم که به اینترنت‌های دولتی (بدون فیلتر) و پرسرعت دسترسی دارند در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو صاحب رانت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آیا شما هم با مشکل سایت ایران خودرو مواجه شده‌اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    واقعا باعث تاسفه که شاهد هجوم مردم جهت ثبت نام برای قرعه کشی این خودروهای بیکیفت هستیم…

    پاسخ

    سایت فروش هم مثل ساخت خودرو پیچیدگی خودش رو داره،
    میگم سایت سایپا بهتر کار میکرد میخواین بریم اونجا ثبت نام کنیم ، ماشین رو ایرانخودرو بده 🙂

    پاسخ

    هجوم آوردند برای خرید خودرو های بی کیفیت و آشغال ایران خودرو؟!!خلایق هر چه لایق

    پاسخ

    بعدجنابعالی خودت چرااین موضوع برات مهمه؟یعنی شما بیکاربودی این مطلب روخوندی؟مطمین باش خودت تاحالا۵۰بارثبت نام کردی وداری ازآب کره میگیری

    پاسخ

    اینا دستشون با مسئولین توی یه کاسست، سفره ای بازه و بین خودشون دارن تقسیم لاشه میکنن، همشون یه مشت کفتار و لاشخورن

    پاسخ

    با سلام، مشکل سایت ایران خودرو امروز ۱۹ دی همچنان ادامه داره و این مشکل عمدی طبق روال گذشته ادامه پیدا میکنه تا دست مردم عادی از خرید خودرو خالی بمونه و افراد خاص سهم همیشگی خودشونو از اوضاع بردارن،،، مثل دفعات قبل، سایپا هم همین کار رو دقیقا میکنه…کاش یکبار هم شده یک مسوول پیدا بشه و پیگیر حق مردم عادی بشه…

    پاسخ