;
coinex

پاناسونیک از دستگاه تصفیه هوا مخصوص خودروها در CES 2023 رونمایی کرد

پاناسونیک از یک دستگاه تصفیه هوا مخصوص خودروها در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد. این دستگاه تصفیه هوای پرتابل به فناوری منحصر‌به‌فردی مجهز است.

در نمایشگاه CES 2023 دورنمای جذابی از حوزه خودرو مشاهده کردیم. از جمله فناوری‌های چشمگیر در حوزه خودرویی می‌توان به فولکس واگن ID.7 EV، بی ام و i Vision Dee، کانسپت کابین کرایسلر و خودرو بدون فرمان پژو اینسپشن اشاره داشت که در این نمایشگاه معرفی شدند.

در همین راستا شرکت پاناسونیک نیز طی نمایشگاه CES 2023 علاوه بر دوربین‌های S5II و S5IIx، دستگاه تصفیه هوا مخصوص خودروها برای حذف آثار آلودگی و بو نامطبوع در خودرو را معرفی کرد. این دستگاه تصفیه هوای پرتابل پاناسونیک Nanoe X نام داشته و جای آن در جالیوانی تقریباً هر خودرویی خواهد بود و قرار است به پاکسازی بوی ناخوشایند و ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا در خودروها بپردازد. جهت استفاده از این تصفیه‌کننده، باید آن را به پورت USB خودرو متصل کنید.

بیشتر بخوانید: ابرخودرو BYD U9 معرفی شد؛ سوپراسپرتی مدرن در حد برترین‌های لامبورگینی!

ویژگی‌های دستگاه تصفیه هوا مخصوص خودروها

تصفیه‌کننده هوای Panasonic از فناوری منحصر به فرد Nanoe X بهره برده و قابل حمل نیز خواهد بود. این فناوری جهت پاکسازی هوا از مولکولی دو اتمی با نام رادیکال هیدروکسیل بهره می‌برد که نقش یک «ماده شوینده» را برای عناصر آلاینده ایفا می‌کند. طبق اعلام پاناسونیک، جهت اجرای عملیات تصفیه کابین اتومبیل، این دستگاه به دو ساعت زمان نیاز داشته و با تولید تنها 36 دسی‌بل صدا خیلی کم سر و صدا وظیفه خود را انجام می‌دهد. این محصول جدید پاناسانویک همچنین موفق به دریافت گواهی رسمی از «هیئت منابع هوایی کالیفرنیا» (California Air Resource Board) شده است.

دستگاه تصفیه هوا مخصوص خودروها

البته دستگاه  Nanoe X بیشتر محصولی برای استفاده قشر خاص و محدودی بوده که در واقع کلاً در بازار این نوع دستگاه‌ها نام معدود شرکت‌های نامداری را می‌توان دید. در پایان گفتنی است که قیمت و جزئیات مربوط به عرضه دستگاه تصفیه هوای پرتابل پاناسونیک هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دستگاه تصفیه هوا مخصوص خودروها ساخت پاناسونیک چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر