;
coinex

عضویت وزاری علوم و ارشاد در کارگروه اقتصاد دیجیتال

به پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیات دولت، دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عضویت کارگروه اقتصاد دیجیتال در آمدند.

در دی ماه سال گذشته کارگروه اقتصاد دیجیتال جهت راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و تحقق سهم 10 درصدی آن از کل اقتصاد کشور، مطابق با اهداف کلان معماری شبکه ملی اطلاعات، به استناد اصول 127 و 138 قانون اساسی پس از تصویب هیات دولت تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس به رئیس جمهور: کمر اقتصاد دیجیتال شکست / رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهید

عضویت وزرای ارشاد و علوم در کارگروه اقتصاد دیجیتال

در حالی که پیش‌تر اعضای این کارگروه متشکل از وزرای ارتباطات، صنعت، اقتصاد، دفاع، کار، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی بود؛ حالا وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیات دولت به عضویت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال درآمده‌اند.

کارگروه اقتصاد دیجیتال

مطابق مصوبه تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، تصمیم‌گیری در مورد امور اجرایی مرتبط با اقتصاد دیجیتال و تصویب و اصلاح آیین‌نامه و مقررات مربوط به این بخش بر عهده وزیران عضو کارگروه قرار گرفته است.

مهم‌ترین وظایفی که باید این کارگروه نسبت به پیگیری آن‌ها اهتمام ورزد عبارتند از:« توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال، برطرف کردن موانع و شتاب‌بخشی به شکل‌گیری زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال، حمایت از پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتال و فناور پایه، بسترسازی برای توسعه اشتغال فناورانه پایه، برطرف کردن موانع فعالیت پلتفرم‌های ایرانی در سطح بین‌المللی و توسعه مهارت‌های الزام‌آور اقتصاد دیجیتال».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عضویت وزرای غلوم و ارشاد در کارگروه اقتصاد دیجیتال چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر