;
coinex

بودجه وزارت ارتباطات در سال 1402 چقدر است؟ [+بودجه مرکز ملی فضای مجازی]

بودجه وزارت ارتباطات در سال 1402 مشخص شد. لایحه بودجه 1402 به تفکیک برای هر بخش مبلغی را در نظر گرفته است. سهم مرکز ملی فضای مجازی چقدر خواهد بود؟

لایحه بودجه سال آینده بالاخره مشخص شد. در این لایحه بودجه وزارت ارتباطات در سال 1402 عدد 15.6 هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته در حدود 12 درصد افزایش داشته است. نکته‌ای که جالب و عحیب به‌نظر می‌رسد، عدم تخصیص بودجه به شرکت ارتباطات زیرساخت است که ظاهراً سهمش را به مرکز ملی فضای مجازی داده است. جزئیات بودجه وزارت ارتباطات در سال آینده به همراه جدول بودجه‌بندی را در ادامه مطلب از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: با افزایش سرمایه صندوق نوآوری به 100 هزار میلیارد تومان موافقت شد

مبلغ بودجه وزارت ارتباطات در سال 1402 اعلام شد

دولت در لایحه بودجه 1402 برای وزارت ارتباطات، حدود 15 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است. این رقم نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته.

در لایحه بودجه سال آینده، بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود 2245 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و 13.3 هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی شده است. این رقم درمجموع بالغ بر 15 هزار و 600 میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه 14 هزار میلیارد تومانی سال گذشته، نزدیک به 12 درصد افزایش یافته است.

مبلغ بودجه وزارت ارتباطات در سال 1402 اعلام شد

در لایحه پیشنهادی دولت، بودجه دستگاه‌های مختلف زیرمجموعه وزارت ارتباطات نیز به تفکیک اعلام شده است. براین‌اساس برای پژوهشگاه فضایی ایران 229 میلیارد تومان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 13.6 هزار میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات 165 میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات 3.8 میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 273 میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران هزار و 200 میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات 102 میلیارد تومان، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران 9.7 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

همچنین بودجه مرکز ملی فضای مجازی نیز 115 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مبلغ بودجه وزارت ارتباطات در سال 1402 اعلام شد

نکته قابل‌توجه عدم تخصیص بودجه برای شرکت ارتباطات زیرساخت است. به‌نظر می‌رسد با توجه به سودده بودن این شرکت که واردکننده انحصاری اینترنت به کشور است، دولت در سال آینده، بودجه‌ اختصاصی برای آن در نظر نگرفته است.

نکته‌ای که نباید فراموش کرد اینجاست که بودجه وزارت ارتباطات در سال 1401 نسبت به سال 1400 رشدی دوبرابری داشت، اما امسال دولت افزایشی حدودا 12‌درصدی را برای وزارت ارتباطات در نظر گرفته است؛ وزارتخانه‌ای که البته طی یک سال اخیر انتقادات بسیاری از سوی نمایندگان مجلس به آن وارد شده است.

گفتنی است رئیس‌جمهور صبح روز گذشته (21 دی) لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد. نمایندگان مجلس نیز در یک فرصت دو‌ماهه قرار است این لایحه را بررسی و بندهای آن را تصویب کنند. بنابراین ارقام اعلام شده تنها پیشنهادی از سوی دولت بوده و بایستی دید درنهایت نمایندگان چه تصمیمی درباره بودجه وزارتخانه‌های مختلف، از جمله وزارت ارتباطات خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بودجه وزارت ارتباطات در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر