;
coinex

میزان افزایش حقوق بازنشستگان 1402 قطعی شد ؛ حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان چقدر است؟

میزان افزایش حقوق بازنشستگان 1402 اعلام شد. طبق لایحه بودجه سال 1402، این افزایش حقوق به میزان 20 درصد خواهد بود.

بالاخره لایحه بودجه سال آینده منتشر شد و میزان بودجه و دریافتی تمامی حقوق‌بگیران مشخص شد. طبق این لایحه، میزان افزایش حقوق بازنشستگان 1402 تا 20 درصد در دستور کار قرار گرفت. این افزایش حقوق شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوقهای‌ بازنشستگی‌ کشوری‌ و لشکری‌ و سایر صندوقهای‌ بازنشستگی‌ وابسته‌ به‌ دستگاههای‌ اجرایی‌ می‌شود. همچنین در این لایحه حداقل حقوق دریافتی این اقشار نیز مشخص شده است که جزئیات آن را در ادامه مطلب می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: حداقل حقوق در سال 1402 مشخص شد ؛ وزیر اقتصاد قول چقدر افزایش حقوق را داد؟ + فیلم

میزان افزایش حقوق بازنشستگان 1402 مشخص شد

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوقهای‌ بازنشستگی‌ کشوری‌ و لشکری‌ و سایر صندوقهای‌ بازنشستگی‌ وابسته‌ به‌ دستگاههای‌ اجرایی‌، به‌ میزان متوسط‌ ۲۰درصد افزایش‌ می‌یابد به‌ نحوی‌ که‌ پس‌ از اعمال این‌ افزایش‌، حکم‌ حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوقهای‌ بازنشستگی‌ مذکور، متناسب‌ با سنوات خدمت‌ قابل‌ قبول، از 63 میلیون ریال (63.000.000) کمتر نباشد.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان 1402 مشخص شد

براساس این گزارش، لایحه بودجه 1402 کل کشور امروز 21 دی ماه 1401 بعد از حدود یک ماه تأخیر از سوی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال آینده کل منابع و مصارف بودجه کشور به بیش از 5 میلیون و 261 هزار و 696 میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین منابع بودجه عمومی دولت از نظر درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به بیش از 2 میلیون و 164 هزار میلیارد تومان و منابع عمومی بودجه به بیش از یک میلیون و 984 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به بیش از 3 میلیون و 97 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان 1402 چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر