;
coinex

شکایت مدارس آمریکایی از شرکت‌های بزرگ فناوری به خاطر تاثیر منفی بر سلامت روان جوانان!

به دلیل تاثیر مخرب بر روی سلامت روانی دانش آموزان و انجام تکالیف آموزشی خبر شکایت مدارس آمریکایی از شرکت‌های بزرگ فناوری منتشر شده است.

به تازگی خبری مبنی بر شکایت مدارس آمریکایی از شرکت‌های بزرگ فناوری به دلیل نوع طراحی آن‌ها جهت جذب جوانان به پلتفرم‌های خود و در نتیجه ایجاد بحران سلامت روانی منتشر شده است. این شکایت از سوی مدارس دولتی سیاتل ایالات متحده علیه آلفابت (شرکت مادر گوگل)، متا (شرکت مادر فیس بوک)، اسنپ‌چت و تیک تاک در دادگاه ثبت شده است.

براساس شکایتنامه مذکور، اقدامات این شرکت‌ها عاملی مهم و مخرب در ایجاد بحران سلامت روانی جوانان قلمداد شده است. در قسمتی از متن این شکایت ذکر شده: «متهمان به طور موفقیت آمیز از مغزهای آسیب‌پذیر و حساس جوانان سوءاستفاده کرده و میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر کشور را به گروه‌های موافق استفاده بیش از حد و سوء استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جذب کرده‌اند».

بیشتر بخوانید: نمایش جا پارک خالی در اپل مپس ؛ قابلیتی کاربردی برای ایران!

جزئیات و علت شکایت مدارس آمریکایی از شرکت‌های بزرگ فناوری

با ایجاد مشکلات سلامت روانی برای دانش آموزان شاهد عملکرد ضعیف‌تری از سوی آن‌ها بوده و همین موضوع منجر به اقداماتی از طرف مدارس در این زمینه شده است. از جمله این اقدامات می‌توان به آموزش معلمان جهت شناسایی و بررسی علائم مشکلات سلامت روانی، استخدام پرسنل متخصص و تخصیص منابع اضافی به منظور هشدار به دانش آموزان در مورد خطرات شبکه اجتماعی اشاره کرد. لذا شکایت نامه مذکور خواستار اعمال غرامت مالی و جریمه‌های دیگر بر روی این شرکت‌ها شده است.

شکایت مدارس آمریکایی از شرکت‌های بزرگ فناوری

در همین راستا اسنپ‌چت اظهار کرد به منظور ارائه ابزارهای داخل اپ و منابعی برای این نوع کاربران با بسیاری از سازمان‌های سلامت روان از نزدیک همکاری خواهد کرد. این شرکت یکی از اولویت‌های سیاست‌های خود را تامین سلامت کاربران قلمداد کرد.

در سوی دیگر شرکت گوگل نیز در بیانیه‌ای ایمیلی خبر از سرمایه گذاری کلان جهت ایجاد فرایند ایمن برای کودکان در سراسر پلتفرمش داده و علاوه بر آن ویژگی‌های حفاظتی قدرتمند و ویژه‌ای به منظور توجه به سلامت روان گروه نوجوانان و جوانان در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت مدارس آمریکایی از شرکت‌های بزرگ فناوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر