;
coinex

نخستین تصاویر چری تیگو 9 منتشر شد؛ آیا به ایران وارد می‌شود؟

نخستین تصاویر چری تیگو 9 فاش شد. این خودرو جدیدتری و پیشرفته‌ترین خودروی ساخت چری با مشخصاتی قدرتمند است.

نخستین تصاویر چری تیگو 9 منتشر شد. این خودرو یک خودروی شاسی‌بلند خاص با طراحی متفاوت و چشم‌نواز است. این شاسی‌بلند زیبا گنجایش 7 نفر را دارد و به گفته شرکت سازنده، تا اواسط اردیبهشت‌ماه وارد بازار چین خواهد شد. چری تیگو 9 نسبت به نسل پیشین خود بهبودهای بسیاری داشته است. جزئیات و تصاویر رسمی چری تیگو 9 را در ادامه مطلب ببینید.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023 [+امکانات رفاهی]

نخستین تصاویر چری تیگو 9 منتشر شد

چری از تیگو ۹ به‌عنوان شاسی بلند پرچمدار جدید خود پرده برداشت. این خودرو که از سه ردیف صندلی با ترکیب ۲+۳+۲ بهره می‌برد قرار است در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ به بازار چین عرضه شود. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات این شاسی بلند جدید چری آشنا خواهیم شد.

نخستین تصاویر چری تیگو 9 منتشر شد

چری تیگو 9 در سطح بالاتری از تیگو 8 جای داشته و طبق پلتفرم M3X توسعه پیدا کرده است. حروفی که برای این پلتفرم در نظر گرفته شده نیز دارای مفاهیم خاصی هستند؛ چراکه حرف M برگرفته از Mars یا مریخ بوده که از روحیه اکتشافی مداوم حکایت دارد. عدد 3 نیز روی سه ویژگی اصلی این پلتفرم شامل انعطاف‌پذیری، قدرت و حداکثر هوشمندی تاکید می‌کند. حرف X هم به امکانات بی‌نهایت آن اشاره دارد. ضمن این‌که چری مدعی است:

پلتفرم M3X برای ساخت خودروهای شاسی بلند، سدان و چندمنظوره، یک پلتفرم بسیار مناسب بوده و می‌توان روی آن موتورهای PHEV، ICE و REEV را نیز نصب کرد.

طول چری تیگو ۹ حدود ۴۸۲۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۳۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۶۹۹ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز ۲.۸۳ میلی‌متر اعلام شده است. به‌طور کلی چری تیگو ۹ از طراحی جذاب و به‌روزی بهره می‌برد و مواردی چون سقف شناور، ستون‌های مشکی، خط کناری بالا و برجسته، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ یا ۲۰ اینچی، اسپویلر عقب، سانروف پانورامیک و دستگیره‌های پاپ‌آپ به‌عنوان ویژگی‌های برجسته طراحی این خودرو محسوب می‌شوند.

نخستین تصاویر چری تیگو 9 منتشر شد

در نمای جلوی این شاسی بلند پرچمدار چری نیز شاهد یک جلوپنجره بزرگ چند ضلعی هستیم که درون آن نوارهای کرومی عمودی و لوگوی درخشان چری خودنمایی می‌کنند. ترکیب جلوپنجره با چراغ‌های LED و دی‌لایت‌های باریک، نمای جذابی را در این بخش به‌وجود آورده است.

چری هنوز تصویر رسمی را از کابین شاسی بلند پرچمدار خود منتشر نکرده است، اما طبق تصاویر جاسوسی قبلی که از این بخش منتشر شده به‌نظر می‌رسد چری تیگو ۹ به فرمان سه شاخه با طراحی دی‌کات، محفظه جادار زیر کنسول مرکزی، پد شارژ بی‌سیم با پشتیبانی از دو دستگاه گوشی هوشمند و همچنین دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز خواهد بود.

تیگو ۹ از یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۵۴ اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها (تمام چرخ‌ها در نسخه فول آپشن) منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این شاسی بلند پرچمدار چری نیز ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باید دید آیا این محصول توسط شرکت‌های ایرانی به کشور وارد خواهد شد یا نه!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نخستین تصاویر چری تیگو 9 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر