;
coinex

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

اسپورتیج 2023 یکی از 9 محصول اقتصادی و جذابی است که به‌زودی توسط شرکت کوشا خودرو وارد کشور می‌شود. در ادامه به بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023 می‌پردازیم و اطلاعاتی را درباره امکانات رفاهی و قیمت این خودرو در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بازار واردات خودرو این روزها داغ است. واردکنندگان در تلاش هستند محصولات مدنظر خود را وارد کشور کنند و از فروش آنها سود کلان به جیب بزنند. یکی از مهم‌ترین شرکت‌های واردکننده خودرو در سال جاری، کوشا خودرو است و قصد دارد محصولات نام آشنای کیاموتورز را به بازار بیاورد. اسپورتیج 2023 یکی از خودروهایی است که کوشا به آن امیدوار است. در ادامه سعی می‌کنیم به بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023 بیندازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی]

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج 2023 از آن شاسی بلندهای جذاب و سایز کوچکی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف مشتریان باشد. کره‌ای‌ها حساب ویژه‌ای برای فروش اسپورتیج باز کرده‌اند و به نظر می‌رسد این خواسته به همین زودی‌ها محقق شود. جالب است بدانید که از سال 1993 میلادی تا به امروز، خط تولید اسپورتیج مشغول تولید این کراس اوور خوش‌ترکیب است و همچنان از این اسب خوش‌رکاب سواری می‌گیرد.

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023
بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

شاید بتوان گفت کیا با اسپورتیج مدل 2018 بازار شاسی بلندها را رقابتی‌تر از قبل کرد؛ ولی مدل سال این کراس اوور نیز دست‌کمی از مدل‌های پیشین خود ندارد و به عبارتی کره‌ای‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند. یکی از مزایای مهم این SUV، عرضه در نسخه‌های هیبریدی است.

گفتیم که سابقه تولید اسپورتیج کره‌ای به اواخر قرن بیستم بر می‌گردد. سال 2004 دوره تحولی دیگری برای این شاسی بلند به شمار می‌رود، چرا که موفق شد در زمره خودروهای کامپکت سایز متوسط قرار بگیرد. با بررسی خانواده خودروهای کیا به این نتیجه خواهیم رسید که اسپورتیج کراس اووری مابین سورنتو و سلتوس است.

یکی از زرنگ بازی‌های کره‌ای‌ها این است که از یک پیشرانه و پلتفرم برای دو برند کیا و هیوندای استفاده می‌کنند تا بدین ترتیب دایره تولیدات آنها گسترده و سبد محصولاتشان متنوع‌تر شود. به هر حال فرمول آنها جواب داده و فروش خوبی را برای کیاموتورز به ارمغان آورده است. در حال حاضر، اسپورتیج در حال گذار از پنجمین نسل خود بوده و تغییرات زیادی را پذیرفته است.

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

نخستین نسل از کراس اوور جذاب و مدرن اسپورتیج توسط کیاموتورز به تولید نرسید، بلکه فورد و مزدا با همکاری یکدیگر باعث تولد آن شدند. از سال 2004 میلادی بود که این شاسی بلند جمع‌وجور با پتلفرم هیوندای توسان و به طور کاملا مستقل به بازار معرفی شد. کوشا خودرو آخرین نسل اسپورتیج کره‌ای‌ها را به جاده‌های ایران می‌آورد. در ادامه با بررسی کیا اسپورتیج 2023 همراه ما شوید.

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج 2023

هیوندای توسان شباهت‌های زیادی به کیا اسپورتیج دارد، چراکه اساس و بنیان پلتفرم آنها مشترک است. هر دو خودرو طی سالیان اخیر شاهد تغییرات زیادی بودند و به نوعی طراحی رادیکال داشته‌اند. الگوی J شکل چراغ‌های روشنایی روز یا همان دی‌لایت‌ها متفاوت‌تر از همیشه هستند و چراغ‌های اصلی نیز در کنج سپر تعبیه شده‌اند.

مابین این دو چراغ اصلی، جلو پنجره کشیده و مشکی رنگی دیده می‌شود که دارای طرح تایگر نوز یا همان دماغه ببر است. از نمای جانبی همه چیز ساده به نظر می‌رسد و عریض‌تر شدن این کراس اوور به خاطر وجود برجستگی‌هایی است که روی گلگیرها دیده می‌شود. سقف در قیاس با نسل گذشته این اس یو وی، شیب بیشتری دارد، به‌طوری‌که شبیه خودروهای کوپه شده است.

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023
بررسی کیا اسپورتیج 2023

در نمای پشتی اسپورتیج چراغ‌ها حالت یکپارچه دارند و الگوی خطی کیا EV6 را در ذهن تجسم می‌کند. در قسمت پایین سپر عقب دیفیوزرهای مشکی-نقره‌ای چهره جذاب و اسپرتی پدید آورده‌اند و در مجموع می‌توان اعتراف کرد که با شاسی بلند مدرن و جذابی سر و کار داریم که الگوی طراحی جالب توجهی دارد.

بیشتر بخوانید:

لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا به همراه قیمت آن‌ها اعلام شد

برنامه فروش خودروهای وارداتی کیا در بورس مشخص شد

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

اگر سری به کشورهای عربی زبان حاشیه خلیج فارس بزنیم، کیا اسپورتیج را در دو مدل و با دو پیشرانه پیدا خواهیم کرد. نسخه پایه این کراس اوور زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی دارد که می‌تواند حداکثر 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این مدل از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

دومین نسخه که پیشرفته تر و قوی تر خواهد بود، اسپورتیج مجهز به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ شده که می‌تواند نهایتاً در بهترین حالت خود 177 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین نیروی محرکه از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به تمامی چرخ‌ها انتقال می‌یابد. نسخه اول را مشتریان می‌توانند به صورت دو دیفرانسیل سفارش دهند ولی نسخه دوم به صورت تک دیفرانسیل عرضه نخواهد شد. به احتمال زیاد شاهد واردات نسخه پایه اسپورتیج خواهیم بود.

ایمنی و امکانات رفاهی کیا اسپورتیج 2023

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

کره‌ای‌ها هم در نمای بیرونی و هم در کابین داخلی برای اسپورتیج سنگ تمام گذاشته و از زبان طراحی جدید خود استفاده کرده‌اند. در حال حاضر سبک طراحی رودری‌ها و تریم داخلی تغییر کرده و مدرن تر از قبل شده‌اند. دریچه‌های سیستم تهویه به روز و جذاب هستند و زیبایی بیشتری را در کنسول میانی پیانویی شکل شاهد هستیم.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی اسپورتیج مدل 2023 می‌توان به صفحه نمایش مرکزی لمسی، جلوآمپر دیجیتال، دسته دنده الکترونیکی چرخشی، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، گرم کن و سردکن صندلی‌های جلو، دریچه تهویه عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، سقف پانورامیک، شارژر بی‌سیم و پدال شیفتر اشاره کرد.

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023
بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

قیمت کیا اسپورتیج 2023

کوشا خودرو در وب سایت خود نام 9 مدل خودروی کیا را برای واردات آورده که یکی از آنها کیا اسپورتیج 2023 است. بنابراین باید از اوایل سال آینده شمسی شاهد فروش این کراس اوور از طریق تالار شیشه‌ای بورس باشیم. هم اکنون نسخه پایه این شاسی بلند در بازارهای حاشیه خلیج فارس قیمتی حدود 24 هزار یورو دارد.

به نظر می‌رسد واردات تیراژ بالای این کراس اوور قیمت‌ها را تا 19 الی 20 هزار یورو سرشکن کند. به هر حال باید برای قیمت کیا اسپورتیج 2023 منتظر ورود این SUV به تالار شیشه‌ای بورس و کشف قیمتی باشیم. بازار فعلی به شدت خواهان چنین خودروهایی است و احتمال عرضه با قیمت‌های نجومی وجود دارد.

سوالات متداول

مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023 چیست؟

اسپورتیج با دو پیشرانه وارد بازار شده که یکی از آنها 2.0 لیتری تنفس طبیعی است و می تواند حداکثر 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ درحالی‌که پیشرانه دوم 1.6 لیتری توربوشارژ است و می‌تواند در بهترین حالت 177 اسب بخار قدرت و 266 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

امکانات رفاهی کیا اسپورتیج 2023 چیست؟

صفحه نمایش مرکزی لمسی، جلوآمپر دیجیتال، دسته دنده الکترونیکی چرخشی، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، گرم کن و سردکن صندلی‌های جلو، دریچه تهویه عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، سقف پانورامیک، شارژر بی‌سیم و پدال شیفتر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023 چیست؟ به نظر شما قیمت اسپورتیج 2023 در بازار ایران چقدر تمام می‌شود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ممنون از دولت سید محرومان
    مملکت شده محل کشف قیمت چیزایی که جاهای دیگه قیمتش معلومه و حتی از دم قسط میدن دست مردمشون

    پاسخ

    قیمت ماشین معمولی را ۳۲ هزار دلار میکنند بعد هم میگن ما می‌خواهیم قیمت ها ارزان شود

    پاسخ