;
coinex

پهپاد جدید چینی‌ها هیچگاه فرود نمی‌آید!

پهپاد جدید چینی‌ها که به کمک لیزر ساخته شده است، در واقع یک دستاورد بزرگ برای محققان چینی به حساب می‌آید. این پهپاد می‌تواند به‌صورت دائمی پرواز کند.

دسته‌ای از پژوهشگران دانشگاه پلی‌تکنیک نورت‌وسترن (NPU) چین روش جدیدی را جهت استفاده از پرتوهای لیزری برای پرواز دائمی پهپادها به‌کار گرفته‌اند. این لیزر توانایی تامین انرژی موردنیاز پهپادها را داشته که نیازی به فرود برای تامین شارژ خود نخواهد داشت.

تاکنون سه آزمایش میدانی برای این فناوری از سوی محققان صورت گرفته که یک آزمایش در محیط سرپوشیده و دو آزمایش در محیط باز در روز و شب به انجام رسیده است. با توجه به موفقیت این پهپاد جدید چینی، دانشمندان امیدوار به استفاده از این سیستم در مأموریت‌های نجات هستند تا برای فرود پهپادها و شارژ مجدد آن‌ها زمانی صرف نشود. از دیگر موارد استفاده از این نوع پهپادها باید به کنترل ترافیک، گشت‌های امنیتی و امور لجستیکی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: گزارش CNN از قطعات آمریکایی پهپادهای ایرانی ؛ تلاش آمریکا برای جلوگیری تجارت شرکت‌ها با ایران ادامه دارد!

موفقیت پهپاد جدید چینی‌ها

براساس گزارشی از خبرگزاری چینی SCMP، تا به حال از لیزرهای پرقدرت به منظور مقابله با پهپادها استفاده شده، اما «لی شولانگ» و همکارانش در NPU از این طریق به دنبال کمک به پهپادها هستند. لذا در همین راستا، دانشمندان از طریق توسعه دستگاهی، توانستند انرژی نور را به برق تبدیل کنند. درواقع این دستگاه یک ماژول تبدیل فوتوالکتریک است. از طریق این روش، پهپادی درحال پرواز در آسمان، امکان شارژ از راه دور را خواهد داشت.

پهپاد جدید چینی‌ها

محققان اولین مرحله در این پژوهش را یافتن روشی جهت ردیابی پهپادها حین پرواز قلمداد کرده‌اند. لذا آن‌ها در این راستا یک الگوریتم ردیابی تهیه کرده که طبق ادعای آن‌ها امکان کارکرد این روش در محیط‌های مختلف، شرایط نوری متفاوت و آب‌وهواهای گوناگون وجود دارد. علاوه بر این، برای اصلاح شدت تابش پرتو نور به‌طور خودکار نیز سیستمی طراحی شده است. همچنین این سیستم درصورت روبرویی با یک مانع، امکان تغییر جهت تابش خود را دارد.

محققان همچنین در مطالعات خود پهپادهایی تحت عنوان پهپادهای اپتیک-محور (ODD) را آزمایش کرده تا امکان شارژ خودکار با سیستمی که قادر به ردیابی آن‌ها باشد، را بسنجند. درنهایت این محققان توانستند به‌مدت 24 ساعت از این سیستم هوشمند ردیابی استفاده کرده تا به پرواز دائمی پهپاد در آسمان دست یابند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پهپاد جدید چینی‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر