;
coinex

معرفی پهپاد آرش 2 ؛ ابزاری مخصوص تهاجم به اسرائیل!

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز از معرفی پهپاد آرش 2 خبر داد که با مشخصات رده ‌بالا، می‌تواند تا تل‌آویو و حیفا پرواز کند!

کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز مدعی شده که ایران یک پهپاد انتحاری دوربرد پیشرفته مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو طراحی کرده است.

پهباد آرش 2 که در شمار پهپادهای راهبردی جمهوری اسلامی است و به سیستم‌های جستجوگر و قابلیت‌های منحصربفردی مجهز شده است، خود را چندبار بازیابی می‌کند تا زمانی که به هدف برسد. در حال حاضر گرچه ارتش اطلاعات خاصی برای بررسی پهباد آرش 2 در اختیار رسانه‌ها قرار نداده اما می‌توان نیم نگاهی به برخی قابلیت‌های احتمالی این پهپاد دوربرد ارتش داشت.

بیشتر بخوانید: پرواز آزمایشی بزرگ‌ترین پهپاد خورشیدی چین موفقیت‌آمیز بود

معرفی پهپاد آرش 2

آقای حیدری که شامگاه یکشنبه 20 شهریور در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود خبر از راه‌اندازی و معرفی پهپاد آرش 2 داد که درواقع نسخه ارتقا و بهبودیافته آرش 1 است و امکان «امکان بازیابی چندباره تا برخورد به هدف» را دارد. فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به آزمایش پهپاد آرش 2 در رزمایش اخیر ارتش گفت:

ما پهپاد آرش 2 را ما مخصوص تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفتیم. یک پرنده بی‌نظیری است برای این کار ساخته شده است. فرمانده کل ارتش یک ساختاری را تعریف کردند مخصوص نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی که آرش ۲ در آن ساختار سازمانی شده و ما الحمدلله هم در بحث تولیدش هم در بحث به کارگیری‌اش دستی بر آتش این کار داریم. این پهپاد وارد نیروی زمینی شده و در این رزمایش و در رزمایش آتی هم از قابلیت‌های بیشترش رونمایی خواهیم کرد.

معرفی پهپاد آرش 2 ؛ ابزاری مخصوص تهاجم به اسرائیل!

فرمانده ارتش گفته که آرش 2 یک پهپاد نقطه‌زن است به آن معنا که مانند یک هواپیمای انتحاری نقطه‌زن، دقیقا جایی را می‌زند که موشک 360 زد. پهپاد آرش 2 در دو نمونه و مجهز به کاونده‌های تلویزیونی و فروسرخ ارائه می‌شود و قادر خواهد بود اهداف مختلفی را با دقت بالا منهدم کند. از آنجا که گفته شده آرش 2، نسخه ارتقا یافته آرش 1 است، در ادامه نگاهی به مشخصات آرش 1 داریم.

مشخصات پهپاد آرش 1

پهپاد آرش 1 نسخه توسعه یافته پهپادهای سری کیان است که از نظر شکل، ظاهر و اندازه شباهت زیادی به پهپاد کیان 2 دارد و مشخصات آن عبارتند از؛

ضخامت بال‌های پهپاد آرش 1 تقریبا چهار و نیم متر و طول بال‌های آن نیز حدود چهار متر است. دهانه بال این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده که برای پرواز در سرعت های مادون صوت مناسب باشد.

بال پهپاد آرش از نوع دلتا است. این نوع بال برای سرعت‌های بالا طراحی شده است، به همین دلیل است که با توجه به سرعت بالایی که این پهپاد دارد، می‌تواند سوخت خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ کرده و در نتیجه مسافت‌های طولانی‌تری را پرواز کند.

در این پهپاد برای رسیدن به سرعت اولیه جهت روشن شدن موتور و شروع پرواز از شتاب دهنده‌های سوخت جامد استفاده کرده‌اند. این پرنده دو موتور دارد که از نوع توربوجت هستند و در دو طرف آن قرار گرفته‌اند.

تفاوت بزرگ موتور پهپاد آرش با پهپادهای سری کیان در این است که آرش دارای موتور ملخی است. این نوع موتور صدای مخصوصی را هنگام روشن شدن از خود تولید می‌کند.

معرفی پهپاد آرش 2 ؛ ابزاری مخصوص تهاجم به اسرائیل!

این پهپاد دارای سیستم‌هایی است که توانایی دریافت امواج راداری را دارند. این ویژگی در کنار حالت آشیانه یاب در پهپاد آرش سبب می شود تا این پرنده توانایی نقطه زنی هدف را به دست آورد.

مزیت دیگر پهپاد آرش نسبت به سایر پهپادها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب نمود. این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می توان گفت آرش برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است.

علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده بدون سرنشین، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف به سوی هدف پرتاب نمود. در واقع پهپاد آرش را می‌توان هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را نیز دارد. همچنین یکی از مهمترین مشخصات این پهپاد برد عملیاتی آن است که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته است. برد عملیاتی این پرنده بدون سرنشین دو هزار کیلومتر می‌باشد.

گفتنی است با طراحی و ساخت این پرنده بدون سرنشین با ویژگی‌های گفته شده، رکورد ساخت دوربردترین پرنده های بدون سرنشین که دارای تکنولوژی‌های پیشرفته هستند در جهان به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است. حال باید دید آیا آرش 2 این رکورد را ارتقا می‌دهد؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معرفی پهپاد آرش 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر