;
coinex

مدیرعامل دیوار برای تحمل حبس فراخوانده شد

اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار در توییت جدیدی اعلام کرده که برای تحمل حکم سه ماه زندان خود توسط نهادهای قضایی احضار شده است.

اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار با اعلام خبر احضار خود در توییتر نوشته که «سه سال است گاهی شل می‌گیرند و گاهی سفت. در حالی که بعد از کلی دوندگی فرسایشی، یک شعبه برای ۴ بهمن وقت تجدیدنظر مجدد داده، شعبه دیگری مرا برای حبس احضار کرده است.»

بیشتر بخوانید: گوگل پلی رفع فیلتر شد ؛ آغاز فرایند رفع محدودیت‌های اینترنتی؟

حبس مدیرعامل دیوار

مدیرعامل دیوار آذرماه سل گذشته به اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش» به سه ماه و یک روز حبس قطعی و غیرقابل تبدیل محکوم شده بود. آرمندهی در آن تاریخ در توییتر خود نوشته بود که

«۲۲ ماه پس از بازداشت ۱۲ ساعته من و تودیع وثیقه یک میلیارد و صد میلیون تومانی، سرانجام حکم قطعی در دادگاه تجدیدنظر صادر شد: سه ماه و یک روز حبس غیرقابل تبدیل. ‌عنوان اتهامی این حکم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» بوده است.»

مدیرعامل دیوار برای تحمل حبس فراخوانده شد

پلتفرم دیوار نیز در همان زمان در واکنش به این حکم در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیوار صرفا به عنوان یک پلتفرم ارائه خدمات آگهی و میزبان آگهی آنلاین، با برخورداری از تیم‌های نظارتی و ربات‌های هوشمندف در سال گذشته 56 میلیون آگهی را رد کرده است.

در این بین، نیت‌خوانی از آگهی‌هایی که انتشار آن‌ها به خودی‌ خود مجرمانه نیست نیز غیرممکن است و در این پرونده نیز آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای مجرمانه‌ای نبوده و محکومیت دیوار صرفا بنابر اقداماتی که اشخاص ثالث در خارج از فضای این پلتفرم انجام داده‌اند قرار دارد.

با اعلام این حکم همچنین اعتراضات زیادی از سوی تشکل‌های صنفی و استارتاپ‌های مختلف انجام شد و در نهایت نیز رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات از درخواست وزیر ارتباطات برای بررسی مجدد پرونده مدیرعامل دیوار خبر داد. حتی خبرگزاری ایرنا در آن زمان اعلام کرد که رئیس قوه قضاییه این دستور را صادر کرده و اجرای حکم حبس مدیرعامل دیوار تا زمان صدور رای مجدد متوقف شده است.

مدیرعامل دیوار برای تحمل حبس فراخوانده شد

انتساب این اتعام به اشکان آرمندهی از گزارش خبرگزاری فارس در سال 1399 آغاز شد که در آن به آگهی‌های سایت دیوار اشاره شده بود که کاربران سودجو با ارائه آگهی فروش برخی کالاها و استفاده از عبارات خاص، خدمات خود را ارائه می‌کند.

حدود و ثغور مسئولیت صاحبان پلتفرم‌ها در خصوص محتوای منتشر شده از طریق پلتفرم همیشه از موضوعات چالش برانگیز میان کسب و کارها و دولتمردان بوده است و بارها صاحبان کسب و کارها از جمله مدیرعامل آپارات و دیوار برای محتوای منتشر شده روی پلتفرمشان به دادگاه احضار شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره حکم حبس مدیرعامل دیوار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چیزی که تو ایران مد شده ، شعار توخالی و اراجیفه.
    حمایت از استارت اپ و …. !!!
    بشخصه خیلی از سایت ها رو دیدم که خدمات خیلی خوبی در حوزه های آی تی، فکس آنلاین، ارز دیجیتال میدادند اما بدلیل مشکلات زیادی که در حوزه اینترنت و یا قانون گذاری رخ میداد ، کسب و کارشون تخته شد و بیخیال کار شدن و قید همه چی رو زدن یا از ایران مهاجرت کردند.
    مدیرعامل سایت دیوار و آپارات و خیلی افراد دیگه هم هم به زودی ممکنه همین کار رو بکنن.
    متاسفانه در ایران نخبه ها، نیروی کار ماهر و جوانان مهاجرت نمیکنند، مهجرت داده میشن.
    تنها چیزی که تو این مملکت با ادامه همین روند کنونی بهترین نتیجه رو میده (پاچه خواران بدون عقل) هست و باعث پیشرفت سریع فرد و یا نهاد و شرکت میشه.

    پاسخ