;
coinex

پژوهش جدید از تاثیر باغبانی بر سلامت روان و کاهش خطر ابتلا به سرطان پرده برداشت!

محققان در مطالعه‌ای جدیدی به تاثیر باغبانی بر سلامت روان و کاهش خطر ابتلا به سرطان پرداختند. باغبانی در واقع باعث فعالیت بیشتر و مصرف فیبر بیشتری خواهد شد.

دانشمندان دانشگاه کلرادو بولدر در یک تست بالیتی به‌طور تصادفی و کنترل‌شده روی افراد فعال در زمینه باغبانی، متوجه مصرف بیشتر فیبر این دسته از افراد و همینطور فعالیت بدنی بیشتر آن‌ها شدند. همین دو عامل در واقع منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های مزمن خواهد شد. علاوه بر این آن‌ها متوجه تاثیر باغبانی بر سلامت روان شده و شاهد کاهش چشمگیر سطح استرس و اضطراب این افراد نیز بوده‌اند.

در این آزمایش پس از آخرین یخبندان بهاری، نیمی از افراد به گروه باغبانی و نیمی دیگر به گروه کنترل مشغول شدند و از گروه دوم درخواست صبر بیشتر یعنی چیزی تا حدود یک سال برای شروع باغبانی داشتند. همچنین هر دو گروه در مورد میزان تغذیه و سلامت روان خود اقدام به انجام نظرسنجی‌های دوره‌ای کرده و بدن آن‌ها تحت اندازه‌گیری قرار گرفته و از مانیتورهای ردیاب فعالیت در همین زمینه بهره برداری شده است.

بیشتر بخوانید: کشف نخستین کهکشان‌های کیهان به لطف جیمز وب

تاثیر باغبانی بر سلامت روان و کاهش بیماری‌ها

نویسنده ارشد این تحقیق، «جیل لیت»، استاد دپارتمان مطالعات محیطی دانشگاه کلرادو بولدر در این زمینه می‌گوید:

« این یافته‌ها شواهد محسوسی را ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد باغبانی مشارکتی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان، بیماری‌های مزمن و اختلالات سلامت روان ایفا کند».

به منظور اجرای این آزمایش، لیت 291 بزرگسال غیر‌باغبان با میانگین سنی 41 سال را مورد بررسی قرار داده است. بیش از یک‌سوم شرکت‌کنندگان این تست از تبار اسپانیایی بوده و بیشتر از نصف آن‌ها عضو خانواده‌های کم‌درآمد جامعه بوده‌اند.

تاثیر باغبانی بر سلامت روان

تا هنگام شروع پاییز، آن‌هایی که در گروه باغبانی بودند، به‌طور میانگین 1.4 گرم فیبر بیشتر در روز نسبت به گروه کنترل مصرف کرده بودند. طبق توضیحات محققان فیبر تأثیر عمیقی بر واکنش‌های التهابی و ایمنی داشته و بر عوامل مختلفی از روش متابولیسم غذا گرفته تا میزان سلامت میکروبیوم روده و ابتلا به دیابت و نیز بعضی از سرطان‌ها تأثیر خواهد داشت.

افزون بر این، میزان فعالیت بدنی گروه باغبانی نیز حدود 42 دقیقه در هفته افزایش را تجربه کرده که باعث کاهش سطح استرس و اضطراب شرکت‌کنندگان این مطالعه شده است.

در پایان، لیت ضمن اشاره به نتایج تحقیق خود اعلام کرد که این یافته‌ها باید متخصصان سلامت، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان زمین را به سوی ترغیب مردم جهت بهره‌گیری از باغ‌های اجتماعی و دیگر فضاها در طبیعت سوق دهند. تا مردم در آن مکان‌ها به دور یکدیگر جمع شده و از فعالیت و فیبر بیشتری برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاثیر باغبانی بر سلامت روان و کاهش بیماری‌های مزمن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر