;
coinex

قطع اینترنت در زمان کنکور در راستای برقراری عدالت آموزشی است!

محمدعلی زلفی گل با دفاع از رویکرد جدید سازمان سنجش و قطع اینترنت در زمان کنکور این اقدام را در راستای برقراری عدالت آموزشی قلمداد کرده است!

در شرایطی که با به‌کارگیری انواع ابزارهای پیشگیری مانند تجهیزات سیگنال‌یاب و قطع اینترنت باز هم شاهد لو رفتن سوالات کنکور بودیم و البته در این بین و در نتیجه قطع ناگهانی اینترنت، بسیاری از امور روزمره زندگی مردم عادی مختل شد، وزیر علوم با دفاع از این اقدام، قطع اینترنت را در راستای برقراری عدالت آموزشی عنوان کرده است!

بیشتر بخوانید: باگ ارسال پیامک قطع اینترنت در روز کنکور ؛ کاربران خارج از کشور هم پیامک دریافت کرده‌اند!

قطع اینترنت در زمان کنکور ؛ برقراری عدالت آموزشی با نقض عدالت اجتماعی!

دکتر زلفی گل بر این باور است که پیشگیری از تخلف در هر شرایطی شرط عقل است، اما مشکل اینجا است که حتی قطع اینترنت هم مانع از انتشار سوالات کنکور نشد و اتفاقا تنها کاری که کرد ایجاد اختلال گسترده در روزمرگی عموم مردم بود!

صبح امروز اولین نوبت کنکور با رقابت داوطلبین رشته علوم تجربی برگزار، و هم زمان با آن اینترنت موبایل در بسیاری از نقاط شهرها و روستاها قطع شد.

قطع اینترنت در زمان کنکور در راستای برقراری عدالت آموزشی است!

وزیر علوم در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی نوبت اول کنکور 1402 در دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص مسئله قطع اینترنت در روز کنکور گفت:

به دلیل آسودگی خاطر داوطلبان و اینکه بدانند مبحث عدالت آموزشی در کانون توجه قرار دارد اینترنت را در مدت زمان برگزاری کنکور قطع کردیم.

او با بیان اینکه پیشگیری از هر تخلفی شرط عقل است، اظهار داشت: «به خاطر آرامش داوطلبان کنکور از شورای امنیت کشور خواستیم که اجازه دهند اینترنت محل برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و نقاط اطراف حوزه‌های برگزاری آزمون قطع شود تا تخلفی صورت نگیرد.»

لازم به ذکر است که صبح امروز و با وجود قطع اینترنت در بسیاری از نقاط کشور به خصوص در اطراف حوزه‌های امتحانی به درخواست وزارت علوم و دستور شورای امنیت کشور، سوالات کنکور دقایقی پس از شروع آن در فضای مجازی منتشر شد و عملا اقدامات پیش‌بینی شده را بی‌فایده کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قطع اینترنت تنها روزمرگی مردم را مختل کرد به شکلی که مردم حتی برای خرید از فروشگاه با دستگاه کارتخوان به مشکل برخوردند، تاکسی‌های آنلاین و دیگر خدمات از کار افتادند و میلیون‌ها کاربر هم با مشکلات متعددی مواجه شدند. حال با این اقدام باید از آقای زلفی گل پرسید، حالا عدالت آموزشی برقرار شد؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص این ادعای وزیر علوم که قطع اینترنت در زمان کنکور برای برقراری عدالت آموزشی است چیست؟ به نظر شما تعریف درست عدالت آموزشی همین است؟‌ آیا شما هم در نتیجه اختلالات اینترنتی صبح امروز با مشکل مواجه شدید؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با کنکور سرنوشت میلیون ها نفر مشخص می شه و به نظرم ارزشش رو داره که از ۳۶۵ روز سال دوتا نصفه روز اینترنت بخش محدودی از شهر قطع بشه و صدالبته که باعث ایجاد مشکلاتی می شه ولی به نظر بنده سودش از ضررش بیشتره،اون منطقه ای که سوالات در اون عکس گرفته شده و پخش شده اینترنتش رو مسئولیت مربوطه قطع نکردند و باید باهاشون برخورد قاطعانه بشه…

    پاسخ