;
coinex

وزیر ارتباطات: در تلاش برای کاهش نیاز مردم به فیلترشکن هستیم!

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت از تلاش دولت برای کاهش نیاز مردم به فیلترشکن خبر داده است. اما مقصود وزیر دقیقا چیست؟

وزیر ارتباطات خبر از تلاش هیئت دولت برای کاهش نیاز مردم به استفاده از فیلترشکن و VPN خبر داده است. اما آیا این به معنای رفع محدودیت برای عموم مردم است یا قرار است دامنه اینترنت طبقاتی گسترده‌تر شود.

بیشتر بخوانید: نفوذ جاسوس افزارها به گوشی‌های هوشمند در پوشش فیلترشکن

کاهش نیاز مردم به فیلترشکن

وزیر ارتباطات با تاکید مجدد بر نقش منفی فیلترشکن‌ها در کاهش کیفیت و سرعت اینترنت در کاربری عموم اعلام کرد که در تلاش هستند تا برخی محدودیت‌های ایجاد شده در فضای مجازی رفع شود و به کاهش نیاز مردم به وی پی ان منجر شود. عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای بهبود وضعیت اینترنت گفت:

«کارگروه ویژه‌ای برای بررسی مشکلات دسترسی مردم به فضای مجازی تشکیل شده است. در‌حال بررسی هستیم تا مشکلات در حوزه سرعت و کیفیت اینترنت شناسایی و رفع شود. بخشی از مشکلات در حوزه‌های زیرساخت‌هاست که با توسعه شبکه فیبر نوری در سال آینده، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.»

کاهش نیاز مردم به فیلترشکن

او بار دیگر با تاکید بر اینکه استفاده از فیلترشکن‌ها منجر به کاهش کیفیت و سرعت اینترنت می‌شود، وعده داد تا با رفع برخی محدودیت ها، نیاز مردم به فیلترشکن‌ها کاهش می‌یابد: «محدودیت‌های اعمال‌شده فعلی مربوط به خارج از وزارتخانه است. البته در تلاشیم تا بخشی از محدودیت‌ها را که در یک یا دو دهه گذشته اعمال شده‌اند و شاید اکنون دلایلش از بین رفته باشد، رفع کنیم تا نیاز مردم به فیلترشکن کاهش یابد.»

بنابر اعلام وزیر ارتباطات، در همین خصوص یک بسته پیشنهادی در حوزه وزارت ارتباطات و دیگر نهادهای مسئول در مسئله اینترنت در حال تهیه است تا استفاده مردم از فضای مجازی بهبود یابد.

کاهش نیاز مردم به فیلترشکن

مشخص نیست رفع محدودیت‌هایی که وزیر ارتباطات از آن سخن می‌گوید شامل کدام دسته از پلتفرم‌ها می‌شود. شاید این سخنان، بسیاری را به رفع فیلتر پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب امیدوار کند. همچنین احتمال ضعیفی وجود دارد این محدودیت‌زدایی برای قشرهای خاصی از جامعه صورت گیرد؛ موضوعی که زارع‌پور ابتدای تیرماه در برنامه جهان‌آرا به آن اشاره کرده بود: «به‌دنبال آن هستیم تا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف، در آینده نزدیک برای برخی اقشار خاص مثل اساتید یا خبرنگاران، برخی پلتفرم‌های فیلتر‌شده براساس نیازشان گشایش [رفع فیلتر] شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کاهش نیاز مردم به فیلترشکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر