;
coinex

نماینده مجلس: مسئولان دارای تیک آبی باید در اولویت برخورد در طرح جرم‌انگاری فیلترشکن باشند!

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی معتقد است، مسئولان دارای تیک آبی باید در اولویت برخورد در طرح جرم‌انگاری فیلترشکن باشند!

در روزهای اخیر، ماجرای تیک آبی رئیسی در اینستاگرام جنجال برانگیز شده و واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است. ماجرایی که حالا و بعد از انتقادات تند افکار عمومی، بازیگران و برخی ورزشکاران، حالا واکنش برخی نمایندگان مجلس را هم در پی داشته و در یکی از آخرین اظهار نظرها، نماینده این روزها ناراضی چابهار، در انتقادی صریح و مشخص گفته، مسئولان تیک آبی‌دار در اینستاگرام باید در اولویت برخورد در طرح موسوم به جرم‌انگاری استفاده از فیلترشکن باشند.

امروز اما طرح جدیدی برای برخورد با فروشندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان فیلترشکن توسط قوه قضاییه رونمایی شد و وزارت ارتباطات مکلف به شناسایی متخلفان این حوزه شد.

بیشتر بخوانید: برخورد قانونی شدید با عوامل انتشار فیلترشکن ؛‌ شناسایی با وزارت ارتباطات، مجازات با قوه قضاییه!

مسئولان دارای تیک آبی باید در اولویت برخورد در طرح جرم‌انگاری فیلترشکن باشند

یک نماینده مجلس در واکنش به خبر منتشر شده در خصوص اینکه قوه قضاییه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و دیگر دستگاه‌ها، با فروشندگان فیلترشکن و وی‌پی‌ان غیرمجاز برخورد قانونی کرده و متخلفین را مجازات کند گفت که اگر قرار است این اتفاق بیفتد، مسئولان دولتی که تیک آبی دارند یا به دنبال گرفتن آن هستند حتما باید در اولویت برخورد قانونی باشند. این نماینده مجلس می‌افزاید وقتی بسیاری از مسئولان عالی اجرایی کشور از پلتفرم‌های فیلتر شده استفاده می‌کنند، چطور می‌توانند این دوگانگی را بعدا توجیه کنند؟

نماینده مجلس: مسئولان دارای تیک آبی باید در اولویت برخورد در طرح جرم‌انگاری فیلترشکن باشند!

در همین خصوص، معین‌الدین سعیدی در گفتگویی با انتخاب در پاسخ به اینکه آیا قرار است استفاده از فیلترشکن جرم‌انگاری شده و با آن برخورد شود گفت:

تا جایی که در این زمینه می‌دانم هنوز تصمیمی گرفته نشده و طرحی هم ارجاع داده نشده است. تا آنجایی که اطلاع دارم، مجلس هم به دنبال این قضیه نیست. ولی اگر قرار است این اتفاق بیافتد مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند حتما باید در اولویت برخورد قانونی قرار بگیرند.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: «وقتی که بسیاری از مسئولان عالی اجرایی از پلتفرم‌های فضای مجازی که فیلتر هستند، استفاده می‌کنند، چگونه می‌توانند این دوگانگی را بعدا توجیه کنند؟ البته که عملا هم این امر را ما داریم می‌بینیم ولی مردم این دوگانگی را نمی‌پذیرند.»

نماینده مجلس: مسئولان دارای تیک آبی باید در اولویت برخورد در طرح جرم‌انگاری فیلترشکن باشند!
تیک آبی ابراهیم رئیسی در اینستاگرام

ماجرا از دید این نماینده مجلس بسیار منطقی است، مسئولین در پلتفرم‌های فیلترشده فعالیت دارند، پلتفرم‌هایی که فعالیت در آن‌ها غیرقانونی است اما طبیعتا برخی با فیلترشکن به آن‌ها دسترسی دارند. پس حالا که قرار است استفاده از فیلترشکن هم مانند حضور در این پلتفرم‌های خارجی غیرقانونی اعلام شود، مسئولین از هر دو جهت قانون‌شکنی می‌کنند و در مظان اتهام قرار دارند!

بیشتر بخوانید:

به نظر شما مسئولان دارای تیک آبی باید در اولویت برخورد قانونی باشند؟ نظر شما در خصوص تیک آبی ابراهیم رئیسی در اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اولشون اقتی رئیسی که تیک آبی انستاگرام گرفته

    پاسخ

    ایشون تو مجلس هستن و هنوز نمیدونن خون مجلسیها رنگین تره ؟
    یه روز خبر میاد اصحاب دولت ، اینترنت بدون محدودیت دارن (بدون هیچ فیلتری) . یه روز دیگه میگن فیلترشکن اختصاصی بدون قطعی دارن (احتمالا از خود اپراتورها میگیرن) .
    فرقی نمیکنه کدومش درست باشه ، نتیجه اش یکیه . اینکه مجلسیها باور دارن که به عنوان تصمیم گیرنده ی امور کشور ، حق دارن آزادانه از هر چیزی استفاده کنن و حق دارن همون چیز رو برای مردم مسدود و محدود و جرم انگاری کنن .
    خب این یعنی باور دارن که خونشون از خون مردم رنگین تره .

    پاسخ