;
coinex

نمونه اولیه ربات انسان نمای بوستون داینامیکس با قابلیت‌های شگفت‌انگیز معرفی شد [+ویدیو]

مدت‌ها است که منتظر تماشای عملکرد ربات‌های انسان نما با دو دست و دو پا هستیم، اما آیا ربات انسان نمای بوستون داینامیکس بهترین طرح موجود فعلی است؟

حتی اگر ربات انسان نمای اطلس محصول بوستون داینامیکس را به عنوان کاملترین طرح ربات انسان نمای فعلی نپذیریم باید اذعان کرد که پیشرفت بزرگی در این زمینه حاصل شده است. البته که تسلا با اپتیموس و شیائومی با سایبروان هم گام‌های مهمی در این زمینه برداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان معرفی شد

ربات انسان نمای بوستون داینامیکس

بوستون داینامیکس همچنان با پیشرفت‌های ربات انسان نمای خود مخاطبانش را شگفت‌زده می‌کند. در یک ویدیو جدید که این شرکت از ربات اطلس به اشتراک گذاشته نشان داده می‌شود که این ربات می‌تواند تخته‌ها و کیسه‌های ابزار را در یک مکان ساخت‌وساز ساختگی با مهارت خاصی جابجا کند. این ویدیو به خوبی نشان می‌دهد که ربات اطلس بوستون داینامیکس می‌تواند همکار خوبی در کار‌های ساختمانی باشد.

ربات‌های شرکت بوستون داینامیکس که حالا چندی است تحت مالکیت شرکت هیوندای درآمده، حالا می‌توانند به مراتب بهتر از انسان‌ها برخی کارها را انجام دهند. البته که ربات‌هایی چون اطلس در حال حاضر در هیچ جای جهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند چراکه قیمت بالایی دارند و استفاده از آن‌ها نسبت به نیروی کار انسانی مقرون به صرفه نیست، اما امید بهبود این وضعیت وجود دارد.

نمونه اولیه ربات انسان نمای بوستون داینامیکس با قابلیت‌های شگفت‌انگیز معرفی شد [+ویدیو]

این ربات ۱.۵ متری (۵ فوتی) ۸۹ کیلوگرم (۱۹۶ پوندی) است و دارای ۲۸ مفصل فعال هیدرولیکی، سرعت چشمگیر و  تعادل خاصی است. ویدئوی اخیر یک گام باورنکردنی دیگر برای تیم اطلس است، مهندسان باید دائما تفاوت‌های ظریف حرکت انسان را تجزیه و تحلیل کنند تا به‌طور مصنوعی انواع حرکاتی را که همه ما انجام می‌دهیم، تکرار و تقلید کنند.

نمونه اولیه ربات انسان نمای بوستون داینامیکس با قابلیت‌های شگفت‌انگیز معرفی شد [+ویدیو]

ربات اطلس، دنیا را از طریق دوربین‌های موجود در سر خود می‌بیند، از جمله یک دوربین رنگی و یک دوربین مدت پرواز که از آن برای ساختن یک نقشه سه بعدی از محیط استفاده می‌کند و در این آزمایش این سیستم بصری باید بیشتر کار کند، چراکه در حالی که تیم اطلاعات خاصی را برنامه‌ریزی کرده بود (مانند این که باید شکافی را با یک تخته پر کند یا چند پله را طی کند) ربات هنوز باید مکان‌ها، شکل‌ها و جهت گیری آن اشیا را به طور مستقل تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ربات انسان نمای بوستون داینامیکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر