;
coinex

ربات انسان نمای اپتیموس تسلا معرفی شد

نمونه اولیه از ربات انسان نمای اپتیموس در رویدادی به نام AI Day، توسط تسلا رونمایی شد. قیمت این ربات احتمالا کمتر از 20 هزار دلار باشد.

ربات  اپتیموس دارای نرم افزارهای هوش مصنوعی بوده و سنسورهای استفاده شده در قابلیت کمک راننده اتوپایلوت خودروهای تسلا، در این ربات نیز به کار رفته است.

بیشتر بخوانید: قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا تا 10 سال آینده از مغز انسان پیشی می‌گیرد

ربات انسان نمای اپتیموس

چندی پیش، تسلا وعده رونمایی از ربات انسانی نمای خود را داده بود. این کمپانی، وعده خود را عملی کرد و در رویداد اخیر خود به نام AI Day 2022، به رونمایی از ربات انسان نمای Optimus پرداخت.

ربات انسان نمای اپتیموس

ربات اپتیموس سنسور کاربردی و نرم افزارهای هوش مصنوعی را دارد. تسلا در رویداد اخیر خود دو نمونه از ربات خود را معرفی کرد. یکی از ربات‌های معرفی شده، قادر به حرکت نبود و در سر جای خودش، حرکاتی را به نمایش می‌گذاشت.

ربات دیگر می‌توانست حرکت کند و کارهای مختلفی هم انجام دهد. ایلان ماسک اظهار داشت که این ربات، قابلیت انجام کارهای بیشتری را دارد ولی در رویداد AI Day برخی از توانایی‌هاش رونمایی شد. قیمت پیش بینی شده توسط ماسک، کمتر از 20 هزار دلار است.

ایلان ماسک تفاوت میان اپتیموس و دیگر ربات‌های انسان نما را در امکان تولید انبوه اپتیموس دانست. در واقع، طراحی اپتیموس برای تولید میلیون‌ها دستگاه انجام شده است.

نمونه اولیه ربات انسان نمای اپتیموس، «Bumble C» نامگذاری شده است. این ربات می‌تواند برقصد و راه برود. ماسک ادعا می‌کند برای حفظ امنیت، از حالت عادی خود کمتر حرکت کرد.

ویدیوهایی برای نشان دادن عملکردهای ربات انسان نما توسط تسلا منتشر شده است. مثلا این ربات می‌تواند جعبه‌ها را در محل کار جا‌به‌جا کند و آن‌ها را روی میز قرار دهد.

همچنین ربات Optimus می‌تواند آبپاش دستی را بردارد و به گل‌ها آب بدهد. انجام کارهای صنعتی هم از عهده اپتیموس برمی‌آید. بخشی از ویدیوهای منتشر شده، محیط اطراف را از چشمان ربات نشان می‌دهد.

در ادامه رویداد، نمونه اولیه دیگری از ربات انسان نما روی صحنه آورده شد که شباهت آن نسبت به نمونه نهایی بیشتر بود. در واقع، این ربات ظاهری شبیه به ربات به اشتراک گذاشته تسلا داشت.

مشخصات ربات اپتیموس

البته این ربات نمی‌توانست راه برود و فقط در جای خود حرکاتی انجام می‌داد. بنابر اظهارات ایلان ماسک این ربات، محرک‌ها، باتری و تجهیزات دیگری نیز دارد. تسلا در رویداد اخیر خود، اشاره‌ای به مفاصل دست و زانوی ربات کرد و از امکان برداشتن اشیا مختلف خبر داد.

ربات تسلا دارای باتری 2.3 کیلووات ساعتی و تراشه است. از قابلیت‌های این ربات می‌توان به پشتیبانی از از وای‌فای و LTE اشاره کنیم. تسلا، ربات انسان نمای خود را به نرم افزار اتوپایلوت مجهز کرده است. برای آموزش این ربات، از ویدیوهای انسان واقعی بهره گرفته‌اند تا عملکرد ربات بهینه شود.

قد این ربات، 1.76 متر و وزن آن 56.7 کیلوگرم است. اپتیموس قابلیت جا‌به‌جایی کیلوگرم را دارد. همچنین این ربات انسان نما، سرعت حرکت 8 کیلومتر بر ساعتی دارد. ایلان ماسک در رویداد اخیر برگزار شده اعلام کرد که این ربات، مهمترین محصول تسلا در سال جاری میلادی است.

مشخصات ربات اپتیموس

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ربات انسان نمای اپتیموس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر