;
coinex

اخراج هزاران کارمند توسط مایکروسافت ؛ بخش‌های مهندسی این شرکت خالی‌تر از همیشه می‌شود

اخراج هزاران کارمند توسط مایکروسافت ممکن است در همین روزها استارت بخورد. چه دلیلی باعث شده است تا مایکروسافت همچین تصمیمی بگیرد؟

اخراج هزاران کارمند توسط مایکروسافت خبری بسیار ناراحت‌کننده برای تمامی کارکنان بزرگترین شرکت نرم‌افزاری دنیاست. یک روز خبر خوب از مایکروسافت می‌شنویم و روز دیگر خبر بد؛ دو روز پیش مایکروسافت اعلام کرد که می‌خواهد به تمامی کارکنان آمریکایی خود مرخصی نامحدود بدهد. این خبر در تضاد با خبر امروز غول فناوری جهان است. طبق آخرین شنیده‌ها ممکن است تعدیل نیرو اهالی ردموند از فردا آغاز شود.

بیشتر بخوانید: استفاده از هوش مصنوعی OpenAI در مجموعه مایکروسافت آفیس تایید شد

اخراج هزاران کارمند توسط مایکروسافت استارت خورد

مایکروسافت با بیش از ۲۲۰ هزار کارمند، برنامه تعدیل نیروی ۱۰ هزار کارمند را استارت می‌زند. این تعداد پرسنل، معادل ۵ درصد نیروی کار فعلی این شرکت محسوب می‌شود.

هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز تعدیل نیروی مایکروسافت اعلام نشده است. هرچند یکی از منابع آگاه بازار می‌گوید با این تصمیم مایکروسافت، هزاران نفر موقعیت کاری خود را در این شرکت از دست می‌دهند. برخی منابع آگاه می‌گویند مایکروسافت ظاهراً می‌خواهد قبل از گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۳، تعدیل نیروی گسترده پرسنل خود را آغاز کند و حتی انتظار می‌رود این روند از فردا استارت بخورد.

اخراج هزاران کارمند توسط مایکروسافت استارت خورد

به گزارش بلومبرگ از امروز تعدادی از نیروهای مایکروسافت در بخش‌های مهندسی این شرکت اخراج می‌شوند. تعدیل نیروی ۲۰۲۳ مایکروسافت ظاهراً به‌صورت قابل‌توجهی بیشتر از اخراج‌های سال ۲۰۲۲ است. در سال ۲۰۲۲، این شرکت تنها یک درصد نیروهای خود را اخراج کرد، ولی در سال جاری میلادی صحبت از اخراج حدود ۵ درصد پرسنل به میان آمده که معادل حدود ۱۰ هزار کارمند این شرکت است.

به‌نظر می‌رسد این تعدیل نیرو می‌تواند بر برخی فعالیت‌های شرکت اعم از مشاوره و ارائه راهکار به مشتریان تأثیرگذار باشد. در شرایط فعلی، شرکت‌های بزرگ فناوری با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند و مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پیش‌تر نیز «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت در مورد چالش‌های پیش روی صنعت فناوری صحبت کرده بود. در این صحبت وی به این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت نیز از تغییرات و چالش‌های جهانی مصون نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اخراج هزاران کارمند توسط مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر