;
coinex

توقف فروش ویندوز 10 توسط مایکروسافت؛ سیستم‌عامل محبوب بازنشسته شد!

مایکروسافت یک شوک دیگر به بازار PCها وارد کرد. غول فناوری ساکن ردموند بالاخره تصمیم به توقف فروش ویندوز 10 گرفت.

مایکروسافت بالاخره تصمیم به توقف فروش ویندوز 10 که یکی از بهترین و پرکاربرترین سیستم‌عامل‌های دنیاست، گرفت. ویندوز 10 آمده بود تا شکست ویندوز 8 و 8.1 را جبران کند. این سیستم‌عامل به قدری کامل بود که در مدت‌زمان کوتاهی توانست بر بازار PCها غلبه کند و به عنوان بهترین سیستم‌عامل دسکتاپ معرفی شود.

با عرضه ویندوز 10، مایکروسافت اعلام کرد این این نسخه آخرین نسخه سیستم‌عامل ویندوز خواهد بود و فقط در زمان‌های معینی به‌روزرسانی خواهد شد. اما این تصمیم مایکروسافت عمر کوتاهی داشت و غول تکنولوژی دنیا تصمیم گرفت تا نسخه جدید ویندوز را به نام “Windows 11” معرفی کند. اکنون نیز سیستم‌عامل جدید مایکروسافت به‌سرعت درحال رشد است و با توقف فروش برادرش می‌خواهد پای خود را در دنیای PCها محکم‌تر کند.

بیشتر بخوانید: پایان پشتیبانی امنیتی ویندوز 7 و 8 از هفته آینده

مایکروسافت تصمیم به توقف فروش ویندوز 10 گرفت

ویندوز 10 هنوز یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های دسکتاپ است و کاربران بیشتری نیز از ویندوز 11 دارد اما مایکروسافت در آخرین تلاش‌های خود برای ترغیب استفاده‌ی افراد و سازمان‌ها از ویندوز 11 فروش لایسنس رسمی ویندوز 10 را در 31 ژانویه و تقریبا دو هفته دیگر برای نسخه‌های ویندوز 10 Home ،Pro و نسخه Workstation متوقف خواهد کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده که با وجود توقف دانلود و عرضه لایسنس رسمی ویندوز، این سیستم عامل همچنین بروزرسانی‌های امنیتی را تا اکتبر 2025 دریافت خواهد کرد. مایکروسافت در همین راستا برای لایسنس قانونی ویندوز 10 نسخه Home مبلغ 139 دلار، ورژن Pro مبلغ 199 دلار و نسخه Pro Workstations هزینه 309 دلار را دریافت می‌کند و همانطور که اشاره شد قرار است در 31 ژانویه این فروش متوقف شود.

مایکروسافت تصمیم به توقف فروش ویندوز 10 گرفت

با این حال مبالغ فقط برای دانلودهای دیجیتالی است که مستقیماً از سایت مایکروسافت انجام می‌شود و شرکت‌های OEM احتمالا همچنان می‌توانند مجوزهای ویندوز 10 را دریافت کنند.

در همین راستا گزارش شده که تعداد خرده‌فروشی دیگر نیز وجود دارند که نسخه فیزیکی و دانلودی ویندوز را به فروش می‌رسانند و همچنین برخی دیگر از سایت‌ها نیز کلیدهای فعال سازی محصول را نیز با قیمت پایین‌تر در دسترس قرار می‌دهند.

مایکروسافت تصمیم به توقف فروش ویندوز 10 گرفت

با این حال توقف فروش رسمی و مستقل این ویندوز توسط مایکروسافت در دراز مدت بر فروش کلی این نسخه از ویندوز تاثیر خواهد گذاشت. طبق نظرسنجی استیم، ویندوز 10 همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل این پلتفرم است و تقریبا دو برابر ویندوز 11 کاربر دارد. با این حال روند رشد ویندوز 11 نیز در یکی دو سال گذشته سریع بوده و احتمالا می‌توان انتظار داشت تا دو و یا 3 سال آینده از ویندوز 10 فراتر برود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره توقف فروش ویندوز 10 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر