;
coinex

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا ؛ وقتی ChatGPT خبرنگار می‌شود!

با توجه به روند رشد سریع چت‌بات‌های هوش مصنوعی و توانایی آن‌ها در تولید متون مختلف، ایده استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا برای اولین بار آزمایش شد.

این روزها کمتر پیش می‌آید که در دنیای تکنولوژی خبر جدیدی درباره چت‌بات‌های پیشرو هوش مصنوعی مانند Chat-GPT ، VALL-E و همچنین BlenderBot3 در میان نباشد. این ابزارهای نوین که کارکردهای متفاوتی در دنیای امروزین ایفا می‌کنند، یک توانایی بالقوه در تولید متونی باکیفیت و مشابه با متون انسانی هم دارند که ممکن است تهدیدی جدی برای جایگزین شدن نویسندگان انسانی با ربات‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ChatGPT آینده تولید محتوا در فضای آنلاین است

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

بنابر گزارشی از نشریه بایت، وب‌سایت CNET با تکیه بر همین قابلیت چت‌بات‌های هوش مصنوعی، در طول نوامبر 2022 از یک فناوری اتوماسیون برای تولید مجموعه‌ای پست‌های توصیف اصطلاحات مالی استفاده کرده است. مطالب این ربات در این سایت با نام CNET Money Staff منتشر می‌شد و با کلیک روی نام نویسنده مشخص می‌شود که مقاله مذکور به طور کامل توسط یک فناوری اتوماسیون نوشته شده و به وسیله یک ادیتور در تیم تحریریه کنترل شده است.

گیل برتون یکی از فروشندگان آنلاین نخستین بار چهارشنبه گذشته در توییتر چنین محتوایی را مشخص کرد. در کل این وب سایت فناوری از نوامبر 2022 تاکنون 73 پست با فناوری مذکور با تیترهایی مانند «Zelle چیست و چگونه کار می کند؟» منتشر کرده است.

اما از زمان انتشار خبر مذکور در خصوص انتشار پست‌هایی با هوش مصنوعی، وب سایت CNET بخش بیو صفحه CNET Money Staff و همچنین پست های متعددی را پاک کرده است.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا ؛ وقتی ChatGPT خبرنگار می‌شود!

استفاده از ابزارهای هوشمند تولیدکننده محتوا در حال حاضر در حال بدل شدن به یک فرایند گسترده در فضای ژورنالیستی است اما نشریاتی چون آسوشیتدپرس و واشنگتن پست از آن‌ها از آن‌ها برای فعالیت‌های کپی رایت بسیار سطح پایینی استفاده کردند. برای مثال واشنگتن پست از این فناوری برای نشوتن مطلبی درباره فوتبال در دبیرستان و همچنین یک متن درباره المپیک 2016 ریو استفاده کرده است.

اما زمانی‌که یک ناشر تغییری بنیادین در فعالیت‌های خبری خود ایجاد می‌کند، معمولا بیانیه‌ای منتشر کرده و در شبکه‌های اجتماعی آن را اطلاع رسانی می‌کند. اما به نظر نمی‌رسد CNET چنین بیانیه عمومی منتشر کرده باشد.

پس از انتشار این خبر نشریه مذکور در بیانیه ای اعلام کرد مشغول آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی است. در بیانیه آمده است: هیاهوی بسیاری درباره موتورهای هوش مصنوعی و شیوه استفاده از آنها در اتاق های خبر، نشریات، بازارایابی و دیگر سرویس های مبتی بر اطلاعات در ماه ها و سال های آینده وجود دارد. ChatGPT و فناوری های خودکار مشابه سوالات مهمی درباره ایجاد اطلاعات و اشتراک گذاری آنها و کیفیت محتوای تولیدی و کارآمدی آنها برای خوانندگان ایجاد کرده است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای پاسخ به این سوالات آزمایشی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر