;
coinex

تعیین سازوکار مالیات بر ارزهای دیجیتال در بودجه 1402

معاون سازمان امور مالیاتی خبر از تصمیم‌گیری این سازمان برای اخد مالیات بر ارزهای دیجیتال در بودجه 1402 داده است. اجرایی شدن این طرح هم کاملاً قطعی است.

«افشین خدامرادی»، معاون فناوری سازمان امور مالیاتی، در اظهارات جدید خود در خصوص قصد این سازمان جهت اخذ مالیات از فعالان ارز‌های دیجیتال بیان داشت: «سازمان امور مالیاتی طی همکاری مشترک با وزارت نیرو و بانک مرکزی، ساز و کاری را برای تحقق این امر در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر نیز تدوین نهایی آن در مراحل پایانی خود به سر می‌برد».

بیشتر بخوانید: دور زدن تحریم های آمریکا با ارز دیجیتال ؛ یک استراتژی جهانی!

اظهارات مسئولان درباره مالیات بر ارزهای دیجیتال در بودجه 1402

قبل از این هم «داوود منظور»، به عنوان رییس سازمان امور مالیاتی کشور در موضوع ارزهای دیجیتال اعلام کرده بود: «تولید رمزارزها در کشور تابع مقررات و آیین‌نامه‌ها است، اما خرید و فروش و معامله آن غیرقانونی و غیررسمی است. نسبت به رمزارزها مطابق قانون عمل می‌کنیم و کسانی که تراکنش مالی داشته باشند، بررسی می‌شوند».

مالیات بر ارزهای دیجیتال در بودجه 1402

معاون فناوری سازمان امور مالیاتی درباره مسئله اخذ مالیات بر رمز‌ارزها اضافه کرد: «اکنون فقط موضوع مالیات بر عملکرد شامل حال فعالان حوزه رمزارز می‌شود، در مراحل بعدی مالیات‌ستانی از فعالان این بخش، مولفه دریافت مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه خواهد شد».

او همچنین در واکنش به پرسش درباره میزان درآمد دولت از محل اخذ مالیات بر رمزارز‌ها اعلام کرد: «به این موضوع در بودجه سال 1402 اشاره نشده، اما سازمان امور مالیاتی به عددی تخمینی رسیده که به دلیل غیرقابل اتکا بودن برآورد‌ها، نمی‌توان آن را مطرح کرد».

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که پیش‌تر «شاهین مستوفی»، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی، از پیش‌بینی سهم حدودا 10 هزار میلیارد تومانی ارزهای دیجیتال در فرار مالیاتی مودیان خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مالیات بر ارزهای دیجیتال در بودجه 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر