;
coinex

مخالفت شورای رقابت با عرضه سه خودرو در بورس کالا [+واکنش وزیر اقتصاد]

مخالفت شورای رقابت با عرضه سه خودرو در بورس کالا خبرساز شد. شورای رقابت در این‌خصوص نامه‌ای به سازمان بورس ارسال کرده است.

خبر عجیب دیگر در رابطه‌ با بازار خودرو که امروز مطرح شده، مخالفت شورای رقابت با عرضه سه خودرو در بورس کالا است. شورای رقابت طی نامه‌ای کوتاه به رئیس سازمان بورس، وی را مکلف کرده است تا از ورود 3 خودروی از دو برند خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا به بورس کالا ممانعت کند. همچنین این شورا با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو درصدد کنترل بازار خودرو است.

بیشتر بخوانید: خودرو اقتصادی BAC X3 توسط خودروسازان بم رونمایی شد [+مشخصات و زمان عرضه به بازار]

مخالفت شورای رقابت با عرضه سه خودرو در بورس کالا

شورای رقابت در نامه به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد. در این نامه آمده است:

پیرو عرضه برخی خودروها در بورس کالا به اطلاع میرساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸ / ۷ / ۱۴۰۰ در خصوص تنظیم بازار خودرو یکسال بوده است.

بدیهی است با انقضاء این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی می شده است. بر این اساس مطابق مصوبات ،۴۲۰ ۴۴۲، ۴۶۲ و ۴۶۸ بازار خودروهای انحصاری شامل کلیه خودروهای سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به جز دو خودروی هایما و تارا میباشد و عرضه آنها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات ۴۱۴ و ۴۲۰ صورت گیرد قیمت این خودروها نیز باید براساس مصوبات ۱۴۸ و ۴۴۲ طبق فرمول Price Cap محاسبه گردد. فلذا عرضه خودروهای خانواده دنا پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نمی باشد.

شایان ذکر است شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب مصوبه جدید در این ،زمینه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

مخالفت شورای رقابت با عرضه سه خودرو در بورس کالا

واکنش وزیر اقتصاد به نامه شورای رقابت

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در حاشیه آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران در پاسخ به سوالی در خصوص نامه شورای رقابت برای ممنوعیت عرضه سه خودرو در بورس کالا گفت:

مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده است.

وی افزود: «نامه شورای رقابت در شورای عالی بورس مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین با شورای رقابت هم صحبت شده تا تعارض تصمیمات ایجاد نشود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مخالفت شورای رقابت با عرضه سه خودرو در بورس کالا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر