;
coinex

تامین انرژی خورشیدی از مدار و ارسال به زمین ؛ طرح مشترک عربستان و بریتانیا

بریتانیا و عربستان سعودی به منظور تامین انرژی خورشیدی از مدار به صورت 24 ساعته با یکدیگر همکاری می‌کنند. این انرژی در مدار دریافت و به زمین ارسال می‌شود.

براساس برنامه بریتانیا به نظر این کشور به دنبال دریافت انرژی خورشید از مدار زمین است تا آن را در زمین مورد استفاده قرار دهد. در راستای همین بریتانیا با همکاری عربستان سعودی پروژه تامین انرژی خورشیدی از مدار را پیش می‌برد و طی آن، نور خورشید ابتدا به امواج رادیویی تبدیل و سپس به دریای شمالی ارسال خواهد شد تا به انرژی الکتریکی تبدیل شود.

براساس گزارش‌ها بریتانیا و عربستان جهت پیشبرد این طرح به‌صورت مشترک 3.5 میلیون پوند برای سرمایه‌گذاری خواهند کرد. ولی با این وجود برای اجرای این پروژه باید ده‌ها میلیارد پوند پول صرف شود و احتمالاً امکان تکمیل آن تا سال 2040 وجود دارد.

«گرانت شاپس»، وزیر امور بازرگانی بریتانیا در این رابطه اعلام کرده است: «پادشاهی عربستان سعودی در مسیری جاه‌طلبانه برای مدرن‌سازی اقتصاد و جامعه خود قرار دارد و این مسئله فرصت‌های زیادی را برای شکوفایی کسب‌وکارهای بریتانیایی فراهم می‌کند». او در راستای اعلام آمادگی عربستان برای همکاری‌های تجاری ابراز خشنودی کرده است.

بیشتر بخوانید: تولید انرژی پاک از هوا و نور خورشید با الگوی فتوسنتز

تامین انرژی خورشیدی از مدار با همکاری بریتانیا و عربستان

به منظور اجرای چنین طرح بریتانیایی‌ها به دنبال ایجاد امکان ارسال 24 ساعته انرژی خورشیدی به زمین خواهند بود. وظیفه طراحی اولیه این پروژه برعهده شرکت Space Solar بوده و طبق آن مجموعه‌ای از پنل‌های خورشیدی به وسعت 1.5 کیلومتر و وزن 2000 تن در مدار زمین قرار خواهند گرفت. نصب این پنل‌ها توسط ربات‌ها انجام خواهند گرفت و به منظور ارسال انرژی ابتدا الکتریسیته به امواج رادیویی تبدیل شده تا آماده دریافت بر روی زمین شوند.

تامین انرژی خورشیدی از مدار

سپس در مرحله بعدی با آمادگی شبکه‌ای از آنتن‌ها در سطح زمین به وسعت 1.5 کیلومتر این امواج دریافت شده و مجددا به انرژی برق تبدیل خواهند شد. طبق ادعای بریتانیا در این پروژه حمایت‌های مالی عربستان سعودی بسیار موثر خواهد بود که البته وظیفه گردآوری امواج رادیویی در دریای شمال هم بر عهده این کشور قرار گرفته است.

«سم ادلن»، به عنوان بنیان‌گذار شرکت Space Solar در این مورد بیان داشته است: «همکاری‌های مهمی در‌حال شکل‌گیری است که می‌تواند تأثیر بزرگی بر حذف آلودگی‌ها و امنیت انرژی در آینده داشته باشد و در‌واقع به ساخت منابع انرژی جدید و تعیین‌کننده برای دوران‌های آتی کمک کند».

مزیت استفاده از پنل‌های خورشیدی در مدار زمین فعالیت 24 ساعته آن حتی در ساعات شب یا شرایط جوی نامساعد خواهد بود. از همین روی شرکت‌ها و کشورهای زیادی در پی تحقق موفقیت‌آمیز این فناوری خواهند بود. عربستان نیز قصد تأمین انرژی شهر پیشرفته نیوم خود از طریق از این پروژه را دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تامین انرژی خورشیدی از مدار با همکاری عربستان و بریتانیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر