;
coinex

استفاده بازفید از هوش مصنوعی برای تولید محتوا رسما تایید شد

استفاده بازفید از هوش مصنوعی تأیید شد. بازفید به‌عنوان یکی از بهترین رسانه‌های اینترنتی ابتکاری جدید در سازوکار خود ایجاد کرد.

استفاده بازفید از هوش مصنوعی به‌جهت تولیدمحتوا رسماً تأیید شد. این رسانه اینترنتی که در نوع خود رقیب ندارد، بلافاصله پس‌از اعلام این خبر، با افزایش شدید ارزش خود مواجه شد. گفته می‌شود بازفید تنها در یک روز 150 درصد افزایش اعتبار بدست‌ آورده است. به گفته مقامات بازفید، هدف از این کار، تقویت و شخصی‌سازی محتوا عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا ؛ وقتی ChatGPT خبرنگار می‌شود!

استفاده بازفید از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

براساس یادداشتی که توسط «جونا پرتی»، مدیرعامل بازفید (BuzzFeed) برای کارکنان ارسال شده است، رسانه اینترنتی بازفید قصد دارد تا برای «تقویت» و «شخصی‌سازی» محتوای خود از ابزارهای هوش مصنوعی ارائه‌شده توسط OpenAI، خالق ChatGPT استفاده کند. همین اعلامیه باعث شد تا ارزش سهام BuzzFeed در معاملات روز پنجشنبه بیش از 150 درصد افزایش پیدا کند و به بیش از 2 دلار به ازای هر سهم برسد.

پرتی در یادداشت خود توضیح می‌دهد که هوش مصنوعی یکی از دو گرایش اصلی خواهد بود که آینده رسانه‌های دیجیتال را تعریف می‌کند. او در ادامه می‌گوید: «محتوای الهام‌گرفته از هوش مصنوعی بازفید سال 2023 راه‌اندازی خواهد شد که تجربه کوییز‌ها را تقویت می‌کند، طوفان فکری ما را اطلاع‌رسانی می‌کند و محتواهای ما را برای مخاطبان شخصی‌سازی می‌کند.»

استفاده بازفید از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

پرتی می‌گوید:

«صنعت ما فراتر از ساماندهی مبتنی بر هوش مصنوعی (فیدها)، به خلق مبتنی‌بر هوش مصنوعی (محتوا) گسترش خواهد یافت. هوش مصنوعی عصر جدیدی از خلاقیت را آغاز می‌کند؛ جایی که انسان‌های خلاقی مانند ما نقش کلیدی در ارائه ایده‌ها، ارز فرهنگی، پیام‌های الهام‌گرفته، IP و قالب‌هایی دارند که با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها ساخته می‌شوند.»

همچنین «مت میتنتال»، معاون ارتباطات بازفید بدون ارائه هیچ توضیح بیشتری گفت که Buzzfeed قصد ندارد از هوش مصنوعی در اتاق خبر خود استفاده کند.

استفاده بازفید از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

BuzzFeed از زمان عمومی‌شدن در دسامبر سال 2021، روند دشواری در بازار داشته است. تا ژوئن 2022، قیمت سهام این شرکت 40 درصد کاهش یافت و از آن زمان به روند نزولی خود ادامه داد. بااین‌حال، از زمان اعلام خبر استفاده از هوش مصنوعی توسط این شرکت برای تولید محتوا، قیمت سهام آن بیشتر از 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

هرچند ناشرانی مانند آسوشیتدپرس از یک دهه قبل برای تولید داستان‌های خود از ابزارهای خودکار استفاده کرده‌اند، اما این داستان‌ها معمولاً مقاله‌های فرمولی هستند که اخباری مانند گزارش‌های درآمد و نتایج ورزشی را پوشش می‌دهند. درواقع از ابزارهای خودکار برای واردکردن ارقام و نتایج در قالب‌های از پیش نوشته‌شده استفاده می‌شود. بااین‌حال، همانطور که سیستم‌های هوش مصنوعی بهبود یافته‌اند، توانایی آن‌ها برای نوشتن داستان نیز بیشتر بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره استفاده بازفید از هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر