;
coinex

حشرات رسما وارد رژیم غذایی اروپایی‌ها شدند

طبق اعلامیه جدید اتحادیه اروپا، گونه‌ای از سوسک و جیرجیرک‌های خانگی نیز می‌توانند وارد رژیم غذایی اروپایی‌ها شوند. به گفته این اتحادیه، مصرف این حشرات به محیط‌زیست و سلامت و معیشت کمک می‌کند.

لاروهای شبیه خرچنگ، نوعی سوسک سیاه و جیرجیرک‌های خانگی، حشراتی هستند که اخیرا به لیست حشرات خوراکی مردم اتحادیه اروپا اضافه شده و فروش آنها به عنوان غذا مجاز اعلام شده است. گفته می‌شود علاوه بر حشرات نام‌برده، 8 گونه حشره دیگر در صف انتظار تائید اتحادیه اروپا به عنوان مواد غذایی هستند.

بیشتر بخوانید: راز علاقه به شکلات توسط یک دانشمند ایرانی کشف شد

حشرات رسما وارد رژیم غذایی اروپایی‌ها شدند

طبق اخبار به دست رسیده، اتحادیه اروپا درخواست‌های مربوط به فروش لاروهای این حشرات را تأیید کرده است و آن‌ها را می‌توان به صورت پودر، منجمد، خمیر و خشک در کشورهای عضو اتحادیه فروخت. جیرجیرک‌ها را همچنین می‌توان به صورت پودر نیمه‌چربی‌زدایی‌شده به فروش رساند.

هرچند به‌طور دقیق مشخص نیست که کمیسیون اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تغییر رژیم‌های غذایی دست به چنین اقدامی زده، اما آن‌ها اعلام کرده‌اند که مصرف حشرات می‌تواند به به محیط‌زیست و سلامت و معیشت کمک کند.

قوانین جدید اتحادیه اروپا حکم می‌دهند که لارو سوسک‌ها و جیرجیرک‌های خانگی برای مصرف غذایی افرادی که به آن‌ها حساسیت ندارند، بی‌خطر است. علاوه‌براین، این اتحادیه در قوانین خود ذکر کرده که محصولات غذایی حاوی این حشرات باید دارای برچسب مشخص باشند.

حشرات رسما وارد رژیم غذایی اروپایی‌ها شدند

بااین‌حال، تصمیم اتحادیه اروپا می‌تواند باعث ایجاد رژیم‌های غذایی جدیدی شود که کمتر محیط‌زیست را نابود می‌کنند. به‌عنوان مثال، در آلمان، حدود نیمی از جمعیت قصد دارند گوشت کمتری بخورند، در حالی که در ایالات متحده، مردم بیشتر تمایل به مصرف گوشت دارند، اما برخی به‌جای گوشت گاو، از گزینه‌هایی مانند گوشت مرغ استفاده می‌کنند که آلودگی کمتری دارد. بنابراین وجود پروتئین حشره برای مصرف، می‌تواند به جایگزین ارزانی تبدیل شود؛ به‌ویژه در زمینه غذاهای فرآوری‌شده.

بین 35 تا 60 درصد وزن خشک حشرات از پروتئین تشکیل شده است. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه حشرات به سرعت تولید مثل می‌کنند و وزن آن‌ها بسیار سریع‌تر از حیوانات افزایش پیدا می‌کند.

شاید برای ما و بسیاری از اروپایی‌ها، حتی تصور خوردن حشرات حال بهم‌زن باشد، اما در برخی کشورهای جهان، می‌توان آن‌ها را به عنوان یک وعده غذایی لذیذ مصرف کرد. همچنین حشرات یک بخش عادی و سالم از رژیم غذایی کشورهایی مانند مکزیک و تایلند را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی استفاده از حشرات در رژیم غذایی اروپایی‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر