;
coinex

تعویق مجدد فرایند تولید انبوه تسلا سایبرتراک

طبق اعلام ایلان ماسک، تولید انبوه تسلا سایبرتراک دوباره به تأخیر افتاده است. بر این اساس وانت برقی تسلا احتمالاً در سال 2024 به تولید انبوه برسد.

طبق گزارشی از ورج،‌ ایلان ماسک طی کنفرانس توجیهی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2022 تسلا خبر از تعویق مجدد تولید انبوه تسلا سایبرتراک مورد انتظار متقاضیان تا سال 2024 داده است. طی این جلسه سهام‌داران تسلا از ماسک درباره زمان تحقق وعده‌ آغاز تولید سایبرتراک که پیش‌تر در اواسط 2023 اعلام شده بود، سوالاتی را مطرح کردند.

ماسک هم در واکنش اعلام کرد که تولید اولیه وانت برقی تسلا احتمالاً در تاریخی نامشخص در تابستان سال جاری شروع خواهد شد. با‌این‌حال، تا سال آینده‌ی میلادی خبر از تولید انبوه این خودرو نخواهد بود. طبق بیان ایلان ماسک، به نظر تولید سایبرتراک در ابتدا «بسیار کند» پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: احتمال محکومیت ایلان ماسک به قتل غیرعمد؛ مدیرعامل تسلا و توییتر زندانی می‌شود؟

جزئیات برنامه تولید انبوه تسلا سایبرتراک

رونمایی از خودروی سایبرتراک در سال 2019 رقم خورد ولی تولید آن تا به امروز بارها به تأخیر افتاده است. در ابتدا طبق برنامه‌ها قرار بر ورود نمونه‌های پیش‌تولید این وانت برقی به خط تولید در اواخر 2021 بود، ولی به علت شیوع ویروس کرونا، تسلا در تحقق این هدف ناکام ماند. سال پیش هم ماسک از تولید سایبرتراک در سال 2023 خبر داده بود. همچنین طبق اعلام او قرار است مشخصات و قیمت سایبرتراک با سال 2019 تفاوت داشته باشد.

تولید انبوده تسلا سایبرتراک

به عقیده تحلیلگران تسلا جهت افزایش تاثیرگذاری سایبرتراک بر بازار وانت‌های برقی باید نسبت به تسریع عرضه‌ خودروی مورد انتظار خود اقدام کند. به هر حال هنوز شاهد ورود سایبرتراک به خط تولید نیستیم، ولی از طرف دیگر وانت‌های برقی محبوبی همچون F-150 Lightning و Hummer EV و Rivian R1T و Chevy Silverado و RAM 1500 به زودی از راه خواهند رسید یا حتی همین الان در دسترس مشتریان قرار گرفته‌اند.

براساس ادعای تسلا نصب تجهیزات تولیدی موردنیاز برای ساخت سایبرتراک در کارخانه‌های این کمپانی آغاز شده است، ازجمله این تجهیزات باید به دستگاه‌های گران‌قیمت ریخته‌گری جهت ساخت بدنه‌ی وانت برقی تسلا اشاره داشت. گفتنی است که عملیات تولید و ساخت تعداد قابل‌توجهی از خودروهای سایبرتراک در کارخانه گیگافکتوری آستین تگزاس صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تولید انبوه تسلا سایبرتراک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر